• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060704505
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مشاور املاک متخلف گرگانی ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شد

مشاور املاک متخلف گرگانی ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شد

ایسنا/گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به فعالیت کارگروه املاک و مستغلات گفت: در بازرسی‌های انجام شده مشاورین املاک متخلف گرگانی بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شدند.

مهدی ملک صبح سه شنبه ۷ شهریور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح ایجاد اتوبان جدید برای افزایش ظرفیت ترافیکی و حفاظت از جنگل گلستان از سال‌ها پیش در گلستان مطرح بود، افزود: در جلسه با وزیر راه و در جلسه امکان سنجی با ایجاد این اتوبان موافقت شده است و اکنون در مرحله انجام مطالعات تفصیلی قرار دارد.

وی با بیان اینکه جزئیات بیشتر درباره مسیر و حریم این اتوبان و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن پس از پایان مطالعات تفضیلی اعلام خواهد شد، گفت: افتتاح ۱۱۷۱ واحد مسکونی و تعریض و ایمن سازی بالغ بر ۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی از مهمترین طرح‌های هفته دولت در زمینه راه و شهرسازی در استان گلستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی  استان گلستان با اشاره به فعالیت کارگروه املاک و مستغلات از سه ماه پیش در استان افزود: در این مدت بیش از ۱۲۰۰ بازدید از واحد مشاوران املاک داشتیم که ۱۳۶ واحد غیرمجاز شناسایی و پلمب شدند.

ملک با تاکید اینکه برای کاهش التهاب بازار با هیچ کسی تعارف نداریم، افزود: این واحدها بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شدند و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان آن فقط مربوط به یک مشاور املاک در گرگان به دلیل حجم زیاد تخلفات بود.

اهدا ۵۰۰ فقره زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر گلستانی 

وی همچنین از واجد شرایط بودن ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت زمین در قالب واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد و افزود: همزمان با اعیاد قربان و غدیر ۳۰۰ فقره به این خانواده‌ها واگذاری شده و ۲۰۰ فقره زمین دیگر نیز همزمان با ولادت رسول اکرم (ص) واگذار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع در دوران فعالیت دولت سیزدهم در دو سال اخیر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های استان هزینه کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اقدامات این دستگاه در حوزه مسکن را نیز تشریح کرد و از تلاش برای دریافت ۲۰ هزار تسهیلات خودمالکی ساخت مسکن در دیدار با وزیر راه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی باید سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد در گلستان ساخته شود که اکنون ۴۱ هزار و ۶۰۰ واحد در استان در دست ساخت است. ادامه داد: در حوزه خودمالکی تاکنون ۱۸ هزار متقاضی داشتیم که مدارک و مستندات خود را در سامانه بارگذاری کردند و تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تسهیلات گرفتند.

ملک گفت: در بخش قانون جهش تولید مسکن تا کنون ۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند خورد و ۳۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهرها که قابلیت اتصال به بافت شهری را دارند شناسایی شدند و در حال مذاکره با صاحبان این زمین‌ها برای قرار گرفتن در طرح جهش تولید مسکن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha