• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402060704596
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

شبکه بزرگ آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد توسعه می‌یابد

شبکه بزرگ آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد توسعه می‌یابد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: در بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دانشگاه، با توسعه و پشتیبانی سامانه «ساها» بعنوان شبکه بزرگ آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه موافقت شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید مشکینی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در جهت تغییر مسیر به سمت ثروت آفرینی در حال حرکتند، گفت: دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیری که دارد، سردمدار ثروت آفرینی در حوزه دانش و فناوری است و گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده تا در بسیاری از حوزه‌ها و مسائل بر زمین مانده کشور، به یک بازیگر مهم تبدیل شود. 

مشکینی تاکید کرد: بسیاری از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه فناوری و نوآوری نیازمند بروزرسانی است و معاونت فناوری این اقدام را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا با توجه به نیازها و فعالیت‌های جدید در این بخش‌ها، آیین‌نامه را به‌روز کند. 

در بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان، با توسعه و پشتیبانی سامانه «ساها» موافقت شد. سامانه «ساها» شبکه بزرگ آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است که مقرر شد تا در شکل و شمایل جدید و با توجه به نیازهای مخاطبین توسعه پیدا کند. 

در ادامه جلسه با تاسیس یک شرکت که به تولید روغن مصرفی با فناوری نانو در حوزه صنعتی و خودرویی مبادرت خواهد ورزید، موافقت شد. این روغن در بخش خودرویی، ۶ تا ۸ درصد باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و آلاینده‌ها را نیز ۱۶ تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد. 

همچنین شورای مدیریت دانش‌بنیان با طرح تاسیس شرکت تخصصی علوم و تحقیقات در حوزه آب و صنایع مربوطه موافقت کرد. این طرح با مرکزیت واحد علوم و تحقیقات ارائه شده و به حوزه‌های مختلفی از جمله مدیریت منابع آب و سیلاب، تولید انواع جاذب‌های گاز مایع، شیرین‌سازی آب، تامین آب آشامیدنی، تصفیه آب، پساب و فاضلاب و فناورین‌های نوین در صنعت تصفیه فاضلاب ورود پیدا خواهد کرد. 

در ادامه این جلسه و پس از بررسی‌های صورت گرفته طرح کسب و کار «شهرک حمل و نقل  پایانه‌های صادراتی آستارا» مورد موافقت اعضا قرار گرفت. 
بررسی طرح کسب و کار «تولید نیمه‌صنعتی روتایل از خاک ایلمنیت» که از سوی واحد کرج ارائه شد، دستور کار بعدی این جلسه بود."

سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تن اکسید تیتانیوم وارد کشور می‌شود، اما با وجود مواد اولیه حاضر در کشور وابستگی کامل به واردات در این حوزه داریم. این طرح کسب و کار گامی مثبت در زمینه تولید اکسید تیتانیوم که از مصارف پزشکی تا تولید رنگ کاربرد دارد، به حساب می‌آید. در نهایت مقرر شد پس از تایید صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد از نظر مالی و تامین ملاحظات مدنظر شورا این کسب و کار فعالیت خود را آغاز کند. 

همچنین مجوز طرح کسب و کار سامانه استعلام سوابق تصادفات و نقل و انتقال خودروهای سبک و سنگین واحد زنجان به اصلاح طرح و مذاکره با صندوق منوط شد. 

در بیست و ششمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دکتر وحید ضرعامی؛ قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد، دکتر عبدالله محمدی؛ مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی، دکتر لاله ملک نیا؛ مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه، دکتر بهروز بادکو؛ سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیر نجفی دبیر شورا و مدیر طرح‌های ملی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس غلامزاده مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، دکتر محسن امینی؛ مدیرکل دفتر برنامه و بودجه، دکتر حسن عاشوری‌فر مدیر سراهای نوآوری، مهندس امیر جعفری مدیر رسانه، مهندس میثم آخوندی مسؤول امور پژوهشی و توسعه ارتباطات حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha