• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402060704600
  • خبرنگار : 71496

فلسطین: لیبی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم‌انگاری می‌کند

فلسطین: لیبی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم‌انگاری می‌کند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی از سفارت فلسطین در طرابلس مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو و جرم بودن آن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از حضور عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در سفارت فلسطین در طرابلس استقبال کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، الدبیبه از داخل ساختمان سفارت فلسطین مخالفت دولتش با مساله عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر و جرم‌انگاری هرگونه ارتباطی میان هر یک از مسؤولان لیبیایی با نمایندگان این رژیم را اعلام کرد.

پیشتر رسانه‌های لیبی اعلام کردند که الدبیبه از داخل ساختمان سفارت فلسطین اعلام کرد «از کاری که نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی برای عادی‌سازی با اسرائیل انجام داده، مطلع نیست.»

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از یک مسؤول دولتی که نامش را افشا نکرد، اعلام کرد، «عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی، نجلاء المنقوش، وزیر خارجه کابینه خود را در پی دیدارش با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برکنار کرد.»

وزارت خارجه دولت وحدت ملی لیبی بر پایبندی کامل خود به اصول ملی در مورد مسایل دو امت عربی و اسلامی و در راس آنها مساله فلسطین و نیز پایبندی‌شان به قدس به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین تاکید و اعلام کرد، این موضع ثابتی است که از آن عدول نمی‌شود.

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی یکشنبه از دیدار خود با المنقوش در ایتالیا خبر داد. طی بیانیه‌ای که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره اولین دیدار کوهن با همتای لیبیایی‌اش منتشر کرد، به نقل از کوهن آمده است، «نشست تاریخی با نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی در واقع گام اول روابط میان اسرائیل و لیبی است.»

با این حال نشست محرمانه با الی کوهن، برای المنقوش گران تمام شد. مشاور وزیر خارجه لیبی اخبار فرار وزیر خارجه لیبی به کشور ترکیه در پی افشای دیدار او با همتای صهیونیستی‌اش در ایتالیا را تایید کرد. در همین حال، پایگاه خبری «الوسط» لیبی به نقل از یک منبع گزارش داد که المنقوش ترکیه را به مقصد لندن ترک کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha