• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402060704672
  • خبرنگار : 50455

رشد ۷ درصدی تولید محصولات کشاورزی قم در سال جاری

رشد ۷ درصدی تولید محصولات کشاورزی قم در سال جاری

ایسنا/قم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به شعار سال در زمینه رشد تولید و با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در استان؛ افزایش ۷ درصدی تولید بخش کشاورزی را در سال جاری هدف گذاری کردیم.

مهندس محمدرضا حاجی رضا امروز ۷ شهریورماه در مراسم افتتاح ۱۸ پروژه بخش کشاورزی به مناسبت هفته دولت که با حضور سیدمحمد آقامیری؛ استاندار قم، قریشی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، امیدیان؛ معاون امور اقتصادی استاندار، عبداللهی؛ فرماندار جعفرآباد،حجت الاسلام فاطمی بصیر؛ امام جمعه و جمعی از مدیران استانی در شهرستان جعفرآباد برگزار شد، امنیت غذایی، برنامه آمایش استان با هدف حفظ اشتغال و حمایت از تولیدات کشاورزی و تامین کالای اساسی با نگاه به ظرفیت‌های داخلی را سه ماموریت سازمان جهاد کشاورزی را در دولت سیزدهم معرفی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: عملکرد دو ساله سازمان جهاد کشاورزی استان قم در حوزه‌های مختلف کشاورزی؛ زراعت، باغ، دام و طیور براساس ابلاغ ماموریت‌ها روند رو به رشد بوده است.

حاجی رضا با بیان اینکه در دو سال گذشته چهار پروژه به عنوان پروژه‌های مهم و محوری مدنظر ما بوده است، اظهار کرد: طرح الگوی کشت با نگاه جدی تر در دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و دستاوردهای مطلوبی در این حوزه داشتیم و سعی کردیم با یک نگاه کارآمد از ظرفیت‌های آب و خاک به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ورود ارقام جدید در راستای تغییر الگوی کشت، بیان کرد: سالانه ۱۵۰۰ هکتار سامانه آبیاری نوین در استان قم عملیاتی شده است و از هفته جهاد کشاورزی تا امروز که کمتر از دو ماه است ۲۰۰ هکتار آبیاری نوین را اجرایی کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: نگاه بدنه مدیریتی استان در حوزه دانش بنیانی بخش کشاورزی متفاوت شده است و تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها در راستای افزایش تولید در استان قم استفاده کنیم.

حاجی رضا صدور اسناد اراضی کشاورزی را مورد توجه قرار داد و گفت: از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ از مجموعه ۶۷۰ پلاک بخش کشاورزی استان قم، ۵۵ پلاک تعیین تکلیف شده بود؛ در حالی که امروز این میزان به بیش از ۴۰۰ پلاک رسیده است.

وی یادآور شد: با توجه به شعار سال در زمینه رشد تولید و با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در استان؛ افزایش ۷ درصدی تولید بخش کشاورزی را در سال جاری هدف گذاری کردیم.

حاجی رضا تصریح کرد: توسعه گلخانه ها و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از محورهای اساسی است که در حوزه سرمایه گذاری نگاه خاص و ویژه‌ای به آن داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم  تاکید کرد: تولید گوشت قرمز در استان قم سالانه  ۲۹ هزار تن که از این میزان ۱۲ هزار تن در شهرستان جعفرآباد تولید می‌شود به دنبال این هستیم که این زنجیره تولید را در این شهرستان تکمیل کنیم لذا نیازمند توسعه صنایع تبدیلی با محوریت گوشت قرمز هستیم.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته در حوزه کشاورزی ۱۲۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی مستقیم ۱۲۹۱ نفر در مناسبت‌های مختلف افتتاح کردیم؛ امروز ۱۸ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۲۰۱۶ میلیارد ریال با ۱۷۲ فرصت شغل مستقیم و ۱۴۱ تثبیت اشتغال و بهره مندی ۱۹۵ خانوار افتتاح خواهیم کرد.

حاجی رضا با توجه به جامعه هدف ۱۴ هزار نفری بخش کشاورزی و احصا نظام مسائل حوزه کشاورزی استان قم، افزود: یکی از دغدغه‌های ما در جهاد کشاورزی سرمایه‌گذاری است؛ باید با معرفی بسترها و ظرفیت‌ها به مردم، سرمایه‌گذاران را برای ورود به بخش کشارزی ترغیب کنیم و با توسعه سرمایه گذاری‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های استان در راستای دستیابی به امنیت غذایی کشور به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha