• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402060704860

مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

طرح منظومه‌های روستایی به دنبال توسعه یکپارچه روستاهاست

طرح منظومه‌های روستایی به دنبال توسعه یکپارچه روستاهاست

ایسنا/فارس مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه تهیه طرح‌های توسعه پایدار روستایی در دستور کار سالانه این نهاد است، گفت: طرح منظومه‌های روستایی به دنبال توسعه یکپارچه، هماهنگ و فراگیر روستاها است.

علیرضا حمیدی سه‌شنبه ۷ شهریور در نشست کمیته راهبردی طرح‌های توسعه پایدار منظومه‌های روستایی فارس با اشاره به مزایای اجرای طرح‌ها، بیان کرد: سازماندهی سلسله مراتبی خدمات و پی‌ریزی نظام استقرار مناسب سکونتگاه‌های روستایی همراه با پراکنش بهینه جمعیت، از مهم ترین دلایل سطح‌بندی فضای روستاها و شکل‌گیری طرح منظومه‌ای روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، تهیه طرح‏‌های توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته که هرساله این طرح با پیشرفت‌های قابل توجه دستاوردهای جدیدی ارائه می‌دهد.

حمیدی اضافه کرد: بنیاد مسکن طبق اساسنامه و مأموریت خود، پشتوانه قانونی و ظرفیت تخصصی کافی برای تهیه و اجرای این طرح‌ها را دارد و اهداف آن را با دقت پیگیری می‌کند.

او خاطرنشان کرد: طرح منظومه‌ها، چشم اندازها و راهبردهای توسعه روستایی را با تأکید بر سطح شهرستان‌ها مشخص کرده و مراکز غیردولتی که بتوانند با روحیه جهادی کارکردی همچون مراکز رشد و شتاب دهی کسب وکار در عرصه های روستایی را داشته باشند، ترغیب می کند.

حمیدی اضافه کرد : تلاش در توانمندسازی اقتصادی روستاییان، محرومیت زدایی، افزایش حس تعلق به روستا، ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، افزایش توان اقتصادی بانوان روستایی، افزایش تعاملات اجتماعی درقالب تقویت و ایجاد نهادهای مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خیرین در امر اشتغال روستاییان از اهداف این طرح است.

او ادامه داد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی شده است.

احمدعلی افکاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس هم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در این عرصه، طرح منظومه‌های روستایی را زمینه‌ساز افزایش درآمد و معیشت در روستاها دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای آن در استان فارس تاکید کرد.

او اضافه کرد: در طرح توسعه پایدار منظومه‌ روستایی زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

افکاری عنوان کرد: بسیار یاز طرح‌های عمران روستایی از جمله  ایجاد زیر ساخت‌های طرح منظومه روستایی شامل کانال هدایت سیلاب، ساماندهی فضای پارک، ساخت پل، بازگشایی جاده منطقه عشایری و ساخت جایگاه پسماند در این طرح‌ها قابلیت اجرا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha