• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402060704983
  • منبع : روابط عمومی برنامه

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

از آغاز فیلمبرداری «سرنوشت» تا کارگاه چهار فصل تئاتر ایران

از آغاز فیلمبرداری «سرنوشت» تا کارگاه چهار فصل تئاتر ایران

آغاز فیلمبرداری فیلم کوتاه «سرنوشت»، مستند «چمدان آبی» در مرحله پیش‌ تولید، برگزاری کارگاه چهار فصل تئاتر، معرفی دبیر المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

فیلم کوتاه «سرنوشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوشین رستم زاده کلید خورد.

به گزارش ایسنا، این فیلم حکایت از خواهر برادری دارد که پدرومادر ندارند و برادر درکما رفته و خواهر راضی به اهدا عضو نمی‌شود.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده وکارگردان: نوشین رستم زاده، نویسنده نریمان نوائی، بازیگران هلما نوبخت، علیرضا رستمی، فاطمه اذرخلیل، معصومه مُلایی، طهورارحیمی. 
صدابردار علی شندابادی، فیلمبردار سیامک رستم زاده، منشی صحنه: محیا رضایی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: رافیک روبن، تدارکات مهرشاد مولایی، تدوین شایان شاهوردی.

«چمدان آبی»، حکایت زندگی یک هنرمند
مستند «چمدان آبی» به کارگردانی سیدعبدالستار کاکایی به زندگی یکی از هنرمندان صد سال اخیر کشور می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سیدعبدالستار کاکایی درباره ساخت مستند جدیدش گفت: «مستند «چمدان آبی» درمورد زندگی غریب یکی از هنرمندان صد سال اخیر کشور است که از تولد تا مرگ او را روایت می‌کند.»

کاکایی درباره روند تولید این مستند توضیح داد: «مستند «چمدان آبی» در مرحله پیش تولید قرار دارد و ساخت آن تا تابستان سال آینده زمان می‌برد و تلاش می‌کنیم این مستند را برای حضور در هجدهمین جشنواره سینماحقیقت آماده کنیم.»

کاکایی با اشاره به اینکه مستند «چمدان آبی» با سرمایه‌گذاری مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود، ادامه داد: «نویسنده و محقق این مستند محبوبه زارعی است و تهیه‌کنندگی و کارگردانی را من برعهده دارم.»

عبدالستار کاکایی همچنین کارگردانی مستندهای «موسیو آرسن»، «از پشت پنجره» و... را برعهده داشته است.

برگزاری کارگاه یازدهم چهارفصل تئاتر ایران

یازدهمین کارگاه چهار فصل تئاتر ایران روز پنجشنبه نهم شهریور ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری با همراهی اساتید هیئت علمی این فصل «شهرام زرگر» و «سیروس همتی» برگزار می شود.

در یازدهمین کارگاه چهار فصل تئاتر ایران با عنوان "تئاتر و زندگی سالم" نمایشنامه‌نویسان مدعو از ۵ استان کشور حضور داشته و طبق سنت همیشه‌ی این کارگاه‌ها، خروجی آثاری که پس از بازنویسی از این کارگاه به تایید نهایی اعضای هیئت علمی این فصل برسند در مجموعه‌ی "فصل سفید"، که تا کنون ۴ شماره از آن به چاپ رسیده، توسط نشر سوره‌ی مهر منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است همزمان با برگزاری این دوره از کارگاه ها، فراخوان فصل دوازدهم  از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ی هنری منتشر خواهد شد و شرکت در آن برای عموم علاقمندانِ خارج از کلانشهر تهران آزاد خواهد بود.

«وحید ملتجی» دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران شد

وحید ملتجی، مدرس دانشگاه، تهیه کننده و از چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور بعنوان دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران معرفی شد.

مجید زین العابدین، دبیر جشنواره و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در حکمی با اشاره به تجارب علمی و عملی وحید ملتجی، وی را بعنوان دبیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منصوب کرد.

زین‌العابدین در حکم خود خطاب به ملتجی، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین همه ارکان برگزاری برای برپایی رویدادی شایسته و در شأن مخاطبان و سطح سینمای ایران را از وی خواستار شده است.

دبیر مهرواره هوای نو، مدیریت مرکز اوج کودک و نوجوان، تهیه کنندگی برنامه‌های ویژه نوجوانان در سیمای جمهوری اسلامی ایران، مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور فرهنگی و رسانه‌ای و مشاور عالی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران، بخشی از سوابق وحید ملتجی محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش فراخوان هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، مهرماه امسال به میزبانی اصفهان برگزار و فراخوان این رویداد هنری به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha