• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402060705014
  • خبرنگار : 90057

پلیس سوئد در حمایت از عامل اهانت به قرآن، یک پاکستانی را بازداشت کرد!

پلیس سوئد در حمایت از عامل اهانت به قرآن، یک پاکستانی را بازداشت کرد!

پلیس سوئد یک مرد پاکستانی را که درصدد ممانعت از اهانت به قرآن بود، دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، مالک شهزا، تبعه پاکستانی که به شدت از اقدامات «سلوان مومیکا» در اهانت به قرآن به خشم آمده بود، سعی کرد تا از این اقدام جلوگیری کند اما پلیس سوئد که با 20 خودرو شامل 10 خودروی زرهی و 100 افسر پلیس برای کنترل اوضاع در محل حضور داشت، اقدام به بازداشت او کرد.

پیش از بازداشت، شهزا با مشاهده اقدام سلوان مومیکا، پناهنده عراقی مقیم سوئد در مقابل سفارت پاکستان در استکهلم، وارد عمل شده و در حالی که پشت یک حلقه امنیتی ایستاده بود، با فریاد از او خواست تا در اعمال خود تجدید نظر کند. او گفت: «لطفا قرآن را نسوزانید، کاری که می‌کنید کار خوبی نیست. چرا ادامه می‌دهید؟ چرا پلیس مانع از این عمل نمی‌شود؟»

اما پلیس سوئد در این لحظه به سرعت وارد عمل می‌شود و شهزا را همراه خود می‌برد.

پلیس سوئد در حمایت از عامل اهانت به قرآن، یک پاکستانی را بازداشت کرد!

شهزا پس از بازداشت موقت در مورد تأثیر عمیق این اقدام بر سلامتش با گریه به آناتولی گفت، این اقدامات خواب را از او ربوده است.

او گفت: از مومیکا پرسیدم که چرا قرآن را سوزانده است. به او گفتم این چیز خوبی نیست و از او خواستم که این کار را تکرار نکند. سیاستمداران سوئدی باید جلوی قرآن سوزی را بگیرند. واکنش‌هایی در سراسر جهان هست و این موضوع برای سوئد خوب نیست.

مومیکا بعداً با خودروی زرهی پلیس صحنه را ترک کرد.

تکرار این اهانت‌ها بحثی را در مورد تساهل مذهبی و آزادی بیان در سوئد برانگیخته و جامعه خواستار درک عمیق‌تر حساسیت‌های مذهبی و بازنگری در تعادل بین آزادی بیان و احترام به باورهای مذهبی شده است.

شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌هراسی در شمال اروپا در ماه‌های اخیر بارها قرآن سوزی و تلاش‌های مشابهی برای هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان انجام داده‌اند که خشم کشورهای مسلمان و جهان را برانگیخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha