• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060705098
  • خبرنگار : 50604

فراخوان دریافت مهر اصالت ملی برای صنایع‌ دستی گلستان

فراخوان دریافت مهر اصالت ملی برای صنایع‌ دستی گلستان

ایسنا/گلستان معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی گلستان ضمن اعلام انتشار فراخوان هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی، از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان برای ثبت‌نام در این رویداد ملی دعوت کرد.

مریم حاجی‌ابراهیمی، شامگاه سه‌شنبه ۷ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد ملی با هدف کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از مواد مصرفی مرغوب در تولید، حفظ حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید، توجه به کیفیت مطلوب اثر در فرآیند تولید و محصول نهایی و رعایت طراحی مناسب و اصولی از ضوابط اولیه راه‌یابی آثار به هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فزهنگی گلستان گفت: شرکت در این فراخوان برای فعالان حوزه صنایع‌دستی دارای مجوز (کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی) که تولیدات قابل تکثیر داشته باشند، مجاز است.

حاجی‌ابراهیمی با بیان اینکه مهلت ثبت نام تا ۱۵ شهریور است، افزود: علاقه‌مندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر شرایط شرکت در داوری، ثبت‌نام و نحوه ارسال آثار می‌توانند به ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هر شهرستان (واحد صنایع‌دستی و هنرهای سنتی) مراجعه و یا با شماره تماس ۰۱۷۳۲۲۶۱۸۰۰ تماس حاصل کنند.

وی معیارهای ارزیابی آثار را سازگاری با محیط‌زیست، مسئولیت حقوق اجتماعی، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۸۹ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان، مُهر اصالت ملی دریافت کرده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: فعالان حوزه صنایع‌دستی دارای مجوز (کارت شناسایی، پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی) می‌تواند جهت شرکت در هفتمین دوره از داوری مهر اصالت ملی فرم ثبت‌نام را تکمیل و به کارشناسان صنایع‌دستی ادارات شهرستانی در سطح استان تحویل کنند.

حاجی‌ابراهیمی افزود: آثار ارسالی باید همراه با فرم تکمیل‌شده ثبت‌نام (مستنداتی همچون فیلم و عکس از مراحل تولید و اثر نهایی) به ادارات شهرستانی سطح استان، کارشناسان صنایع‌دستی تحویل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha