• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402060805226
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

‌ ۱۱ اقدام مهم برای مقابله با خشکسالی و کم آبی در خراسان جنوبی

‌ ۱۱ اقدام مهم برای مقابله با خشکسالی و کم آبی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی بارندگی سال جاری نسبت به بلندمدت، گفت: در دولت سیزدهم ۱۱ اقدام مهم در سطح استان برای مقابله با خشکسالی در دستور کار قرار گرفت.

عباس سارانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور با کمترین تراکم جمعیتی است.

وی افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری ۸۲ میلی‌متر بوده؛ در حالی که این رقم با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به بلندمدت و هشت درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رسالت اصلی ما حفظ، تامین و انتقال آب است باید اقداماتی برای شرایط پایدار در مصارف انجام دهیم.

سارانی ادامه داد: اعتبارات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نسبت به دو سال ۹۸ و ۹۹ رشد ۱۱۵ درصدی داشته و در مجموع در دولت سیزدهم ۱۱ اقدام مهم در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تکمیل طرح آبرسانی به بیرجند، نصب کنتور هوشمند بر روی ۲۴۰ حلقه چاه کشاورزی، انجام طرح مطالعات آب شرب میان مدت به شهرهای درمیان، طبس، قاین، زیرکوه و فردوس و روستاهای مجاور و جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب به میزان حدود یک ‌میلیون مترمکعب با مسدود کردن ۱۱۸ حلقه چاه غیرمجاز از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به ساماندهی ۴.۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان در دو سال گذشته، اظهار کرد: تامین ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سدهای تغذیه مصنوعی، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان، تامین آب شرب بیش از ۴۰ واحد صنعتی وگلخانه‌ای، تامین آب ژرف طبس و اجرای خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بوده است.

سارانی از بهره برداری فاز نخست ساماندهی، بازگشایی و لایروبی بستر و حریم رودخانه سه قلعه در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه کنترل و عبور ایمن سیلاب وجلوگیری از ورود سیلاب و ایجاد خسارت به زمین‌های کشاورزی و مسکونی است. طول رودخانه چهار کیلومتر به مساحت ۲۰ هکتار است که برای ساماندهی، بازگشایی و لایروبی بستر رودخانه ۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha