• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402060805241
  • منبع : نمایندگی مرکزی

افتتاح ۲۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در شازند

افتتاح ۲۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در شازند

ایسنا/مرکزی همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین ۱۸۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان شازند مورد بهره‌برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی ۷۹ پروژه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این پروژه‌ها با ۶۷۹۸ میلیارد ریال اعتبار و ۱.۹۷ میلیون یورو آورده ارزی، برای ۵۳۶ نفر در این شهرستان ایجاد اشتغال می‌کند.

از تعداد کل طرح‌های هفته دولت در شهرستان شازند، ۲۶۲ پروژه با مجموع اعتبار ۶۵۹۶ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و سه پروژه با ۲۰۲ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱.۹۷ میلیون یورو آورده ارزی، اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان سفر به شازند که عصر روز گذشته هفتم شهریورماه، در ششمین روز از هفته دولت انجام گرفت، در آئین آغاز بکار بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر آستانه که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و زیر بار ترافیکی قرار گرفت اظهار کرد: مجموعه‌های شورایی بویژه نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر در کنار مجموعه دستگاه‌های اجرایی کمک کردند تا در هفته دولت امسال تکاپو و حرکت خوبی را در استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه باید با وحدت، همدلی و تعاملی بیش از پیش آنچه به مردم بدهی داریم را بپردازیم و در جهت افزایش رضایتمندی گام برداریم، گفت: اگر مردم در کنار دولت قرار نگیرند هیچ گامی را نمی توان برداشت و هیچ دولتی موفق نخواهد شد. اگر می بینیم دولت در حال حاضر در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد بین‌الملل موفقیت‌هایی را کسب کرده مرهون این است که مردم در کنار دولت بودند و در خط مقدم مواجهه با استکبار جهانی حضور داشتند.

مخلص الائمه افزود: در ایام اربعین حسینی ۸۵ موکب توسط موکب داران استان فعال است که ۳۰ موکب در داخل استان و ۵۵ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین، نجف، کربلا و سامرا مستقر هستند.

وی گفت: فعالیت‌های مواکب عموما از محل کمک های مردمی است و ستاد اربعین استان صرفا وظیفه آماده‌سازی زیرساخت‌ها و کنار هم قرار دادن ظرفیت‌ها را بر عهده دارد و از ورودی‌های استان مرکزی در شهرستان زرندیه و مسیر ورودی به اراک تا خروجی‌های استان، مواکب خدمات بسیار خوبی را به زائرین ارائه می‌دهند تا با آرامش خاطر به سمت مبادی خروجی حرکت کنند.

استاندار مرکزی همچنین در آئین افتتاح پایگاه اورژانس توره گفت: امروز علاوه بر افتتاح پایگاه اورژانس و آشیانه، چهارمین اتوبوس آمبولانس استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که تعداد قابل توجهی است و ظرفیت امداد و نجات استان از حیث در اختیار داشتن اتوبوس آمبولانس استاندارد، با استان تهران برابری می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد از استان مرکزی، ایجاد یک پایگاه جدید اورژانس و استقرار اتوبوس آمبولانس در یکی از نقاط حادثه خیز استان ظرفیت بسیار خوبی را به حوزه امداد و نجات اضافه می‌کند.

به گزارش ایسنا، افتتاح مجتمع تجاری-تفریحی و نمازخانه ورودی شهر شازند که با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی ساخته شده، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای فر شهرستان شازند به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال ساخته شده و افتتاح فاز یک بازارچه شهر مهاجران با صرف ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع شهرداری و کلنگ فاز بعدی این پروژه از دیگر اقدامات استاندار در سفر به شازند بود.

مخلص الائمه همچنین در این سفر با مادر شهید "محمد عزیزی" دیدار و از صبر و شکیبایی وی قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha