• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060805423
  • خبرنگار : 50295

استاندار زنجان:

توسعه زنجان با توجه به بهره‌وری و حرکت سیستماتیک امکان‌پذیر است

توسعه زنجان با توجه به بهره‌وری و حرکت سیستماتیک امکان‌پذیر است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: توسعه استان با توجه به بهره‌وری و حرکت سیستماتیک امکان‌پذیر است و در استان به این نکات تاکید داریم.

محسن افشارچی شامگاه دیروز (۷ شهریورماه) در گفت‌‍‌وگوی ویژه خبری به‌مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت امسال با حضور دو نفر از وزرا یعنی وزیر راه‌وشهرسازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان همراه بود که در اغلب کارهای مربوط به این دو حوزه نیز موفق بودیم.

وی با اشاره به حضور وزیر راه‌وشهرسازی در زنجان، افزود: در حوزه مسکن پیشرو هستیم به همین دلیل مشکلات را نیز جلوتر از سایر استان‌ها درک می‌کنیم. البته با دقت این موضوع پیگیری می‌شود؛ چرا که تمایل نداریم در این بخش تجربیات و اشتباهات گذشته را تکرار کنیم به همین منظور ساخت فضای سبز، مدرسه، مسجد، سوله ورزشی و ... در این مناطق پیش‌بینی شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه در صندوق توسعه مسکن نیز وام‌هایی برای دهک‌های پایین با درصدهای پایین مصوب شده تا به متقاضیان پرداخت شود، ادامه داد: توجه به اقشار مختلف جامعه و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله اهداف دولت است و در استان نیز سعی می‌کنیم برنامه‌ها منطبق با این هدف تدارک دیده شود.

وی در ادامه به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان نیز اتفاق خوبی رخ داد و نتیجه ۸ ماه کار و تلاش محقق شد و پروژه FTTX شروع به کار کرد که این پروژه یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصاد دیجیتال محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در هفته دولت ۹۰۰ پروژه در سراسر استان افتتاح شد، عنوان کرد: با توجه به احتمال سفر رئیس‌جمهور در نیمه دوم سال به زنجان، سعی داریم یک سری از پروژه‌های مهم را تا زمان سفر به اتمام برسانیم تا با حضور هیئت دولت در استان افتتاح شود. همچنین از مجموع دو هزار و ۶۷ میلیارد تومان اعتباری که در سفر رئیس جمهور به زنجان اختصاص یافته بود، هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان محقق شده که این مبلغ دو برابر اعتبار تملک دارایی استان است.

وی با بیان اینکه در سفر معاون رئیس‌جمهور به زنجان نیز ۳ هزار میلیارد تومان متمم اعتبار برای استان اختصاص یافت، گفت: حدود یک سال و نیم بر روی پروژه سرجین بافت و روغن نباتی جهان متمرکرز بودیم تا مشکلات و موانع کار برطرف شود که مشکلات سرجین بافت درحال گشایش بوده و حدود ۴۰۰ کارگر مشغول به کار هستند که برای زنجان بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم بعد از ورود پوشاک این واحد به بازار تحولی نیز در این حوزه رخ دهد. هچنین درخصوص آخرین وضعیت کارخانه روغن نباتی جهان نیز امیدواریم سریع‌تر واگذاری رخ داده و مجموعه با مالک جدید شروع به کار کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بهره‌وری و توجه به این بخش در استان، اظهار کرد: یکی از شاخص‌هایی که باعث شد زنجان به عنوان استان نمونه انتخاب شود مسئله بهره‌وری بود. تاکنون ۶۴ واحد خارج از تولید به چرخه تولید بازگشته و تلاش شده است مسائل مربوط به واحدها به صورت خاص پیگیری شود و در این راستا حدود ۶۴ واحد احیا شده و تعدادی واحد موثر نیز در حال احیا است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان نیز در بهار سال گذشته ۵.۴ دهم بود که این درصد در بهار امسال ۴.۹ دهم بود. زنجان نخستین استانی در کشور است که نرخ بیکاری در آن زیر پنج درصد است؛ همچنین زنجان بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی را دارد؛ البته در حوزه اشتغال اصلی‌ترین اقدام ایجاد شغل برای افراد تحصیل‌کرده در حوزه دانش‌بنیان و حوزه‌ای که خود ثروت ایجاد کند، است.

افشارچی همچنین به دغدغه خود در رابطه با مسکن زنجانی‌ها اشاره کرد و گفت: بیشترین درخواست مردم در حوزه مسکن ملی است که اولین دغدغه من نیز به‌شمار می‌آید. مورد دیگر در رابطه با اشتغال جوانان تحصیل‌کرده استان است که معتقدیم باید با ایجاد زیرساخت نخبگان را به سمت تولید ثروت با ایجاد فضای کسب و کار سوق دهیم تا خودشان تولید ثروت کنند.

وی راه‌اندازی پروازها از فرودگاه زنجان را نیز در راستای ایجاد بستر زیرساختی جهت حضور سرمایه‌گذاران در استان و همچنین تبادل کالا مهم برشمرد و افزود: راه‌اندازی پرواز حج از این فرودگاه کار بزرگی بود. همچنین در ایام اربعین شاهد ایجاد خطر پروازی به نجف هستیم و با حضور شرکت‌های پروازی بزرگ همچون ایران‌ایر و ماهان قطعا مسیرهای مقطعی و دائمی دیگر نیز در این فرودگاه راه‌اندازی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از دلایلی که استان در سطح کشور موفق عمل کرده است حرکت سیستماتیک و پیگیری بود، عنوان کرد: در حوزه آب نیاز به کنترل آب‌های سطحی داریم که در حال رایزنی با وزارت نیرو هستیم و ۵ سد وجود دارد که اصرار به مطالعه آن‌ها داریم.

افشارچی تصریح کرد: مسئله استحصال آب نیز مسئله بعدی است که باید به دنبال منابع آب جدید باشیم؛ موضوع بعدی در حوزه آب مسئله انتقال آب است؛ کنترل پساب نیز از دیگر موارد مورد تاکید در استان به‌شمار می‌آید که در این بخش‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی به ضرورت توجه به حوزه گردشگری استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش باید ساختارمند کار شود. به صورت سیستماتیک وجوه مختلف توسعه را در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم البته کارهای زمان بری وجود دارد و وظیفه ما پیگیری مسائل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha