• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402060805489
  • خبرنگار : 50126

در نشست ستاد اربعین استان عنوان شد

برکات اربعین برای مردم تبیین شود/ گره‌های ترافیکی در مسیر ایلام - مهران از بین رفته است

برکات اربعین برای مردم تبیین شود/ گره‌های ترافیکی در مسیر ایلام - مهران از بین رفته است

ایسنا/ایلام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برکات اربعین باید برای مردم تبیین شود، گفت: برپایی غرفه‌های صنایع دستی در اربعین با ارائه ۳۳ محصول بومی استان اقدامی ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» بامداد سه‌شنبه ۷ شهریور در نشست ستاد اربعین استان در مهران، با بیان اینکه  تسهیل تردد و خدمات‌رسانی به زوار از بعد معنوی یک موهبت الهی برای همه ما است که باید قدردان این موهبت الهی باشیم، اظهار کرد:اربعین علاوه بر معرفت‌افزایی و آگاهی‌بخشی موجب شده که زیرساخت‌های استان ایلام توسعه یابد و روز به روز شاهد تکمیل این زیرساخت‌ها باشیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین در استان ایلام، خاطرنشان کرد: خداوند متعال به ما توفیق داده است که گذرگاه زوار عتبات عالیات باشیم این توفیق نصیب هر کسی نخواهد شد.

کریمی‌تبار تاکید کرد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی با  ارائه ۳۳ محصول بومی استان اقدامی ارزشمند است و طی سال های آینده باید برای اشتغالزایی دائم و موقت، این غرفه‌ها به صورت گسترده‌تر برپا شود.

وی با تاکید بر تبیین و روشنگری در خصوص برکات اربعین، گفت: ضرورت دارد برکات اربعین برای مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: با  تلاش‌های انجام شده ستاد اربعین استان و با وجود حجم تردد زوار هیچ مشکلی برای تردد زوار وجود ندارد.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام شامگاه سه‌شنبه ۷ شهریورماه در نشست ستاد اربعین استان ایلام گفت: تعامل و همکاری خوبی بین دو استان ایلام و واسط برای خدمات‌رسانی به زوار و تسهیل تردد وجود دارد و این همکاری‌ها و تعاملات با نشست‌های مستمر دو جانبه استانداران ایلام و واسط روز به‌روز در حال تقویت است.

وی با ابراز تأسف از وقوع حادثه برای زوار در بدره عراق که در این حادثه ۷ نفر از هموطنان جان باختند، افزود: یک ون حامل زائران ایرانی در شهر بدره عراق  تصادف کرد و در این حادثه متاسفانه ۷ زائر ایرانی فوت شد  که در در نشست با استاندار واسط که ساعاتی پیش در نقطه صفر مرزی برگزار شد تاکید کردیم که ناوگان حمل و نقل کشور عراق باید قوانین را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: با پیشنهاد ما که خوشبختانه مورد پذیرش استاندار واسط قرار گرفت در روزهای آینده آمبولانس‌های هلال احمر در حوادث احتمالی برای امدادرسانی به زوار در کشور حضور داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به گفتگوهای صورت گرفته با استاندار واسط در خصوص نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل در کشور عراق، خاطرنشان کرد: در دیدار با استاندار موضوع نرخ کرایه ناوگان حمل و و نقل در کشور عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تاکید کردیم که طبق نرخ مصوب عمل شود که استاندار واسط قول مساعد داد  در این راستا با جدیت نظارت‌ها ادامه داشته باشد.

وی به روان بودن ترافیک در اکثر محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه مسیر ایلام - مهران چهارخطه شده است، بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهر مهران نیز گره‌های ترافیکی مهران را برطرف کرده است. 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با تاکید بر موضوعات فرهنگی در اربعین طبق تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مواکب هنگام اذان و اقامه نماز توزیع غذا نداشته باشند.

استاندار ایلام اضافه کرد: یک شهرک در مهران برای ساماندهی مواکب در نظر گرفته شده و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شده است که با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha