• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060805556
  • خبرنگار : 50081

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد مطرح کرد

پررنگ‌سازی جلوه‌های فرهنگ میزبانی در شهرداری مشهد

پررنگ‌سازی جلوه‌های فرهنگ میزبانی در شهرداری مشهد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: ما در شهرداری مشهد بیشتر به دنبال پررنگ‌سازی جلوه‌های فرهنگ میزبانی در دهه آخر صفر هستیم تا نقش مردم را در این زمینه پررنگ جلوه دهیم.

جلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پویش «هر محله یک زائرسرا» اظهار کرد: ما در شهرداری مشهد بیشتر به دنبال پررنگ‌سازی جلوه‌های فرهنگ میزبانی در دهه آخر صفر هستیم و بیشتر می‌خواهیم به جای مطالبه‌گری، تسهیل‌گرسازی کنیم و نقش خود و سایر دستگاه‌ها را روز به روز کم و نقش مردم را پررنگ کنیم تا با ایفای نقش خود فرهنگ میزبانی را بهتر جلوه دهند.

وی اضافه کرد: بنابراین با استفاده از توان شورای اجتماعی محلات پویشی را تحت عنوان «هر محله یک زائرسرا» برنامه‌ریزی کردیم که مردم با محوریت مسجد محل تجمیع و هر ظرفیتی که در محل وجود دارد به زائران ارائه خدمات دهند و آن محله میزبان زائران حضرت شود.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد تصریح کرد: جلساتی را با شورای اجتماعی محلات برگزار کردیم و آن‌ها نیز پای کار آمدند. از قدیم چند محله در این زمینه فعال بودند که از آن‌ها به عنوان الگو و استفاده از تجربیات آن‌ها به سایر محله‌ها معرفی ‌کنیم تا این اتفاق به تدریج رونق بیشتری پیدا کند. محوریت نیز با محله‌هایی است که به حرم مطهر رضوی نزدیک و در مسیر ورود زائران پیاده قرار دارند و سایر محله‌ها باید به این محلات کمک کنند.

وی ادامه داد: بنابراین در این پویش به دنبال آن هستیم تا در سال جاری دامنه این پویش را گسترده‌تر و محله‌های بیشتری را با استفاده از ظرفیت شورای اجتماعی محلات درگیر کنیم. این اقدام در دستور کار و یکی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد به شمار می‌رود.

بامشکی تاکید کرد: رویکرد ما بیشتر بحث پررنگ‌سازی جلوه‌های فرهنگ میزبانی است و اگر هر تشکل و هیاتی در حوزه فرهنگ میزبانی پیشنهاد یا طرحی داشته باشد ما آمادگی داریم که از آن‌ها حمایت کنیم و مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha