• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402060805684
  • خبرنگار : 71078

افزایش دمای هوای تهران از جمعه/ هشدار نسبت به وزش باد شدید

افزایش دمای هوای تهران از جمعه/ هشدار نسبت به وزش باد شدید

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، برای امروز و فردا (۸ و ۹ شهریورماه) روند کاهش نسبی دما و از روز جمعه (۱۰ شهریورماه) روند افزایش تدریجی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران با توجه به گذر متناوب امواج از آسمان استان طی ۲۴ ساعت آینده در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، در نیمه جنوبی گاهی با گرد و خاک و نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور و به دنبال آن کاهش کیفیت هوا و محدودیت دید و گاهی بارش پراکنده مورد انتظار است.

در ارتفاعات استان تا روز یکشنبه (۱۲ شهریورماه) گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق، گاهی وزش باد شدید همچنین برای روز پنجشنبه (۹ شهریورماه) در ارتفاعات شمال شرق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

برای امروز در بازه زمانی صبح تا ظهر رخداد تندباد لحظه‌ای و احتمال وزش باد خیلی شدید موقتی به‌ویژه در شمال شرق و جنوب غرب استان دور از انتظار نیست.

برای امروز و فردا (۸ و ۹ شهریورماه) روند کاهش نسبی دما و از روز جمعه (۱۰ شهریورماه) روند افزایش تدریجی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، در نواحی مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقتی پنج‌شنبه (۹ شهریورماه) در نیمه شمالی و ارتفاعات استان و جمعه (۱۰ شهریورماه) در ارتفاعات شمال و شمال شرق به‌ویژه فیروزکوه، آبعلی و میگون مورد انتظار است.
 
در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به خودداری از برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، خودداری از استقرار در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha