• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060805797
  • خبرنگار : 50295

انتقال ۷۵۰ مترمکعب نفت خام در ساعت از طریق خطوط لوله شمال‌ غرب

انتقال ۷۵۰ مترمکعب نفت خام در ساعت از طریق خطوط لوله شمال‌ غرب

ایسنا/زنجان مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌ غرب گفت: مجموع خطوط فرآورده حدود شش و نیم میلیارد لیتر است که از طریق آن جابه‌جایی ۱۳ میلیارد لیتر در طول سال انجام می‌شود.

علی جعفرآقایی ظهر امروز (۸ شهریورماه) در نشست خبری با بیان اینکه حجم انتقالی این منطقه ۷۵۰ مترمکعب در ساعت نفت خام است، اظهار کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات کار انتقال مواد نفتی از جمله فرآورده‌های نفت خام را از مبدا مشخص شده و مقاصد تعیین شده به عهده دارد.

وی با اشاره به احتمال سرقت از خطوط لوله، تصریح کرد: خطوط انتقال لوله منطقه شمال‌غرب با مراقبت‌ها و پایش‌هایی که انجام می‌شود کمتر با سرقت فرآورده‌های نفتی مواجه است اما سرقت صفر نیست.

این مسئول منطقه شمالغرب را مسیری ۱۹۲۰ کیلومتری عنوان کرد و افزود: این مسیر در گذر از مسیرهای اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده‌لو، میانه، شهید کریمی، ترکمان‌چای، تبریز، میاندوآب، ارومیه، مراغه، سراب و اردبیل واقع شده است.

جعفرآقایی گفت: حوزه عملیاتی این منطقه شامل استان‌های البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است و در ۶ استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. در مجموع در شش استان ۱۳ مرکز و تاسیسات نفتی وجود دارد که در استان البرز و زنجان و ۴ استان دیگر مستقر است.

جعفرآقایی تصریح کرد: علاوه بر این یک بخش مخابراتی نیز در امتداد شکل‌گیری است که می‌تواند مخابرات کشور را در زمان نیاز و مواقع بحرانی پشتیبانی کند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب به برخی از وظایف این شرکت اشاره کرد و گفت: تامین نفت خام پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز، تامین فرآورده نفتی (سوخت) استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تامین سوخت هواپیما، سوخت نیروگاه اردبیل و ارومیه، تعمیر و نگهداری همه سیستم‌های مخابراتی حوزه استحفاظی، مراکز انتقال نفت، تاسیسات تابعه و مرکز منطقه و کلیه شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از جمله وظایف این شرکت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha