• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060906110
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرماندار عنوان کرد

برخورداری ۴۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری رضوانشهر از آب پایدار

برخورداری ۴۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری رضوانشهر از آب پایدار

ایسنا/گیلان فرماندار رضوانشهر گفت: با بهره برداری از سردهنه بتنی کشاورزی بر روی رودخانه شفارود، حدود ۴۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری رضوانشهر از آب پایدار کشاورزی برخوردار شدند.

آیین بهره برداری از بزرگترین سردهنه بتنی مسلح در اراضی سنتی آبخور رضوانشهر برگزار شد.

سید نادر صفوی، فرماندار رضوانشهر در این مراسم با تاکید بر تلاش های شبانه روزی دولت مردمی بر تکمیل طرح های عمرانی به ویژه طرح های آب رسانی گفت: با بهره برداری از این سردهنه کشاورزی(امیربند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان) بر روی رودخانه شفارود، حدود ۴۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری رضوانشهر از آب پایدار کشاورزی برخوردار شدند.

وی افزود: این طرح مهم عمرانی با تلاش های مسئولان استانی و شهرستانی و پیگیری‌های نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حسن محمدیاری، نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از زحمات استاندار گیلان در پیگیری تکمیل طرح های عمرانی، گفت: تامین آب پایدار کشاورزی از مهمترین دغدغه های کشاورزان منطقه است که با افتتاح این طرح بزرگ این مشکل کشاورزان منطقه رفع شد.

وحید خرمی، مدیرعامل آب منطقه ای گیلان نیز با قدردانی از حمایت های استاندار گیلان و پیگیری های فرماندار این شهرستان در به سرانجام رساندن پروژه مذکور گفت: هر ساله با توجه به سیلابی بودن رودخانه شفارود، سردهنه های اصلی منشعب از این رودخانه دچار تخریب می شده و مشکلاتی را برای تامین آب کشاورزی این منطقه به وجود می آورد.

وی پروژه مذکور را بزرگترین سردهنه بتنی مسلح در اراضی سنتی آبخور استان دانست و گفت: با احداث این سردهنه بزرگ بر روی رودخانه شفارود، ۳۹۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه از آب پایدار کشاورزی برخوردار شد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ادامه داد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تصمیم بر آن شد تا چهار سردهنه امیربند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان به صورت بتنی مسلح بر روی رودخانه شفارود طراحی و اجرا شود.

خرمی با اشاره به تثبیت این سردهنه ها در مقابله با سیلاب‌های فصلی اظهار کرد: تمامی سردهنه ها با دریچه های کشویی مجهز به سیستم بالابر از جنس گیربکس هستند.

وی در خصوص عمده عملیات این پروژه افزود: احداث بندهای انحرافی بتن مسلح چهار سردهنه امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان، ساخت ۹ دستگاه دریچه کشویی مجهز به سیستم بالابر از جنس گیربکس بر روی این سردهنه ها، احداث دیواره های بتنی، احداث کفبند گابیونی از جنس سنگ لاشه، احداث دیوار گابیونی و پوشش سنگچین از جنس سنگ لاشه در سواحل رودخانه و لایروبی انهار بندهای انحرافی از عمده عملیات این پروژه محسوب می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha