• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060906281
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

تعدد فروشگاه‌های سم کشاورزی در مازندران قابل قبول نیست

تعدد فروشگاه‌های سم کشاورزی در مازندران قابل قبول نیست

ایسنا/مازندران رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه‌های سم را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست چراکه تعدد فروشگاه های آفت کش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می شود.

رنجبر اقدم امروز در جلسه ارتقاء سلامت محصول برنج با استفاده از روش مدیریت تلفیقی محصول (icm) در شالیزارهای مازندران گفت: تولید محصول سالم یکی از اولویت ها و اساسی ترین هدف در وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم در محصولاتی که تولید می شوند ارتقاء سلامت محصولات غذایی در اولویت باشد و مردم با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند.

رئیس سازمان حفظ  نباتات کشور بیان کرد: ۶۰ درصد آفتکش هایی که در مازندران استفاده می شود در اراضی شالیزاری است که برخی از آن نیاز به استفاده در مزارع نیست.

رنجبر اقدم اظهار کرد: مازندران استانی است که بیشترین تعداد فروشگاه های سم فروشی را دارد که این تعداد برای ما قابل قبول نیست چراکه تعدد فروشگاه های آفتکش سبب آلوده شدن محیط زیست برای تولید می شود.

وی ادامه داد: دانش استفاده از سم پاشی و آفتکش را در هشت شهرستان استان مازندران گسترش دادیم و کشاورزان از نزدیک شاهد استفاده از این دانش هستند.

رنجبر اقدم اظهار کرد: در صدد هستیم کاربرد استفاده از آفتکش را در سایر محصولات کشاورزی به حداقل ممکن و صرفا در صورت نیاز برسانیم.

"خیام نکویی" معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه سلامت مردم برای ما بسیار مهم است، یادآور شد: برند سلامت تات را تعریف کردیم و تک تک محصولاتی را که استحقاق دریافت این نشان را دارند، نشان سلامت بر روی آن درج شود.

نشان سلامت تات به "عسل" می‌رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی برنج استان مازندران نشان سلامت دارد که این جای خرسندی دارد و امیدواریم  طی مدت ۱۰ سال تمام اراضی شالیزاری استان مازندران نشان سلامت را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه در گام بعدی به دنبال این هستیم به محصول عسل نشان سلامت دهیم، افزود: تلاش داریم سالی دو محصول را با نشان سلامت به مردمی معرفی کنیم تا مردم به راحتی محصول با کیفیت خریداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha