• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060906320
  • خبرنگار : 50034

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور، عدالت اصل است

در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور، عدالت اصل است

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور، عدالت اصل است، گفت: باید فرآیند اقتصادی بیشتر کارکرد داشته باشد، چرا که قلب تپنده دولت، اقتصاد است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، امروز، پنجشنبه ۹ شهریور در دیدار با وزیر اقتصاد، ضمن ابزار قدردانی از اقدام وزیر اقتصاد برای حضور در بازار و شنیدن صحبت‌های مردم و بازاریان اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه کسب و کار و رفع موانع تولید اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی لازمه مشروعیت تمام بخش‌ها توجه به عدالت است به طوریکه پیشرفت مبتنی بر عدالت در کشور مهم است، افزود: در حوزه معیشت، مردم دغدغه دارند و باید هماهنگی خوبی در حوزه اقتصاد صورت گیرد تا به طور محسوس در بازار شاهد آن باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اساسی‌ترین آرمان جمهوری اسلامی عدالت بوده است، مطرح کرد: در مسأله مردمی‌سازی انصافا دولت مردمی است و یکی از این شاخصه‌های آن نیز حضور امروز وزیر اقتصاد در بین مردم و بازاریان همدان بوده است.

وی با بیان اینکه اگرچه یکی از روش‌های مردمی‌ بودن هم این است که دولت مردم را به نقش‌آفرینی در عرصه اقتصادی بیاورد، تأکید کرد: در حوزه مسکن، اگر دولت مردم را فعال نکند و بخش خصوصی وارد عرصه نشود،  ساخت چهار میلیون مسکن میسر نمی‌شود.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: تلاش‌های مجاهدانه انجام شده اما باید فرآیند اقتصادی بیشتر کارکرد داشته باشد، چراکه قلب تپنده دولت، اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور عدالت اصل است، در طول سال‌ها پیشرفت زیادی داشتیم اما در حوزه عدالت باید کار بیشتری صورت گیرد، اظهار کرد: پیشرفت‌هایی در استان صورت گرفته و شرایط خوب است اما در برخی استان‌ها باید تمرکز زدایی در وزارتخانه کم شود تا به عدالت بیشتر نزدیک شویم.

امام جمعه همدان ادامه داد: در استان گاهی مشکلاتی داریم که نشأت گرفته از کارشناس وزارت است و باید بررسی شود چرا کار را معطل می‌کنند؟

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه به علت کمبود آب، کشاورزی استان آسیب دیده است، گفت: باید حمایت‌ها در حوزه صنعت و گردشگری استان بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی تعطیل هستند و بخشی از مشکلات هم به بانک‌ها بر می‌گردد و البته بدان معنا نیست که بانک مقصر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: در عرصه تولید در استان اقدامات خوبی انجام می‌شود اما نیاز به حمایت بیشتری از تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وحدت و همدلی خوبی در استان برقرار است، تأکید کرد: موفقیت دولت یعنی حل مشکلات مردم و کمک کردن به دولت یعنی کمک به مردم،  از همین رو این موضوع باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha