• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060906362
  • خبرنگار : 50295

استاندار زنجان:

احداث چندین سد در کل استان در حال مطالعه

احداث چندین سد در کل استان در حال مطالعه

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اولین و بزرگ‌ترین مشکل طارم، مسئله آب است که این مشکل برای همه استان است.

محسن افشارچی ظهر امروز (۹ شهریورماه) در جلسه شورای اداری شهرستان طارم، اظهار کرد: یکی از منش‌های مدیریتی در شهرستان طارم، پیگیری سخت است، باید مجدانه پیگیر باشید که معجزه می‌کند، با پیگیری‌های زیاد گشایش‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اولین و بزرگ‌ترین مشکل طارم مسئله آب است که این مورد مشکل کل استان است. تنها ۵ درصد آب‌های سطحی استان کنترل شده است، سال‌های سال در حوزه آب، کنترلی رخ نداده است به همین خاطر احداث چندین سد در کل استان در حال مطالعه است و در راستای حل این مسائل به وزارت نیرو اصرار داریم.

این مسئول تصریح کرد: سد پاوه‌رود در دست اقدام است و در سفر دوم رئیس جمهور سعی می‌شود گره مالی آن حل شود. افزایش مسئله بهره‌وری آب نیز مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد تا با استفاده کم از آب بهره‌وری بالا داشته باشیم.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه طرح‌های کلان تلاش می‌کنیم، مسئله بهره‌وری آب جدی‌تر پیگیری شود، ادامه داد: در حوزه راه امروز یکی از مسیرهایی که مشکل داشت روکش آسفالت شده و بخشی از مشکلات آن حل شده است. حوزه راه بناب به سرخه‌دیزخ نیز ۵ سال راکد بود و امسال بودجه ۸۰ میلیاردی برای آن اختصاص یافته است، البته در تلاش هستیم تا فاصله مرکز استان به طارم را به چهل دقیقه کاهش دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه امیدواریم در دور دوم سفر رئیس‌جمهور نیز برای مسیر بناب به سرخه‌دیزج بودجه تخصیص داده می‌شود، همچنین مسیر کلور به درام را نیز پیگیر هستیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بیمارستان نیز باید سرویس‌های پایه انجام و برای آمبولانس چورزق نیز تدبیرهایی اندیشیده شود. در حوزه گاز به صورت جدی در شهرستان طارم تلاش می‌کنیم و از روستاییان درخواست داریم در حوزه گازکشی همکاری کنند تا آن چیزی که می‌توان امسال انجام داد را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha