• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402060906448
  • خبرنگار : 50189

افتتاح دو مدرسه ۱۲ کلاسه در کرمان و راور

افتتاح دو مدرسه  ۱۲ کلاسه در کرمان و راور

ایسنا/کرمان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، امروز ۹ شهریور ماه دبستان دخترانه‌ ۱۲ کلاسه‌ برکت حضرت فاطمه (س) در راور و مدرسه ۱۲ کلاسه علوی در روستای الله آباد کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان در مراسم افتتاح دبستان دخترانه‌ ۱۲ کلاسه‌ برکت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در راور اظهار کرد: این مدرسه با ۱۲۹۰ مترمربع زیربنای آموزشی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده است‌.

وی افزود: این مدرسه دارای ۳۵۰۰ مترمربع محوطه و ۳۹۰ متر حصار است و برای اتمام آن اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

هدایتی تصریح کرد: امسال تا ابتدای مهرماه تعداد ۱۳۰ مدرسه‌ جدید توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در یک سال اخیر سیستم سرمایشی و گرمایشی ۱۰۲۰ کلاس درس در سطح استان کرمان استاندارد سازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰۰۰ مدرسه و ۱۰ هزار کلاس و پروژه آموزشی و پرورشی در سراسر کشور با شعار «مدرسه سازی تجلی مردمی سازی» افزود: ۷۱۳ کلاس درس از این تعداد در استان به بهره‌برداری می‌رسد که کرمان در این زمینه رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، همچنین امروز مدرسه ۱۲ کلاسه علوی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به یاد شهید اصغر نمازیان در روستای الله آباد کرمان به بهره‌برداری رسید.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح این مدرسه بیان کرد: استاندارد سازی و بهسازی فضاهای آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته استان در قالب طرح شهید عجمیان اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی با اشاره به وجود ۱۶۵ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان گفت: با جذب اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر های استانی ریاست جمهوری تمامی پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره سرانه پایین فضای آموزشی در شهر کرمان نسبت به میانگین فضای آموزشی کشور از افتتاح و بهره برداری از پنج پروژه آموزشی ۱۲ کلاسه در شهر کرمان تا پایان سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در استان به همت خیرین از آغاز عملیات ساخت ۷۸ مدرسه در استان به همت خیرین در دولت سیزدهم در استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha