• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060906449
  • خبرنگار : 50034

حاجی‌بابایی:

بانک‌های خصوصی سپرده‌های مردم همدان را در تهران هزینه می‌کنند

بانک‌های خصوصی سپرده‌های مردم همدان را در تهران هزینه می‌کنند

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه حق مردم همدان نیست که پول را در بانک بگذارند و در استانی دیگر هزینه شود، گفت: باید سهمیه همدان در ارائه تسهیلات افزایش یابد.

حمیدرضا حاجی بابایی، پنجشنبه ۹ شهریور در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر اقتصاد، با اشاره به اینکه مردم همدان مردم نجیب، فرهنگی و ریشه‌دار هستند، اظهار کرد: حق مردم همدان نیست که پول را در بانک بگذارند و در استانی دیگر هزینه شود.

وی تصریح کرد: امروز باید به تولیدکنندگان کمک شود، از قیمت ارز تا سایر کمک‌ها باید صورت بگیرد تا تولید قابل رقابت شود و صادرات بیش از گذشته شکل بگیرد.

حاجی‌بابایی افزود: اقتصاد کشور هرچه مردمی‌تر شود و در اختیار مردم قرار بگیرد، جریان خونی در این بدن شکل خواهد گرفت که شاید باعث شود زحمت ما را  برای کاهش تورم کمتر کند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت ادامه داد: چه بخواهیم چه نخواهیم، بودجه کشور به شکلی نوشته می‌شود که بانک‌ها کار بودجه‌ای انجام دهند تا کسری های بودجه را به دوش بکشند. 

وی با تأکید بر اینکه حق مردم همدان نیست که پول را در بانک بگذارند و در استانی دیگر هزینه شود، اذعان کرد: بانک‌های خصوصی استان فقط ۱۰ درصد از سپرده‌های مردم را در همدان خرج و ۹۰ درصد را در تهران هزینه می‌کنند. 

نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد: بانک‌های خصوصی که با هدف جمع کردن پول‌های همدانی ها در همدان فعالیت دارند، بهتر است از همدان بروند در همان تهران کار کنند.

وی با بیان اینکه مردم به هر علتی تکیه به بانک‌ها دارند و بانکی ها هم زحمات خود را می کشند، از وزیر اقتصاد خواست سهمیه همدان در تسهیلات افزایش یابد و یادآور شد: به علت ناترازی ها و عدم اجرای به موقع قوانین یک فشار عمومی را شاهد هستیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه لازم است به بانک‌های استان اختیارات بیشتری داده شود، گفت: بانک‌های استان نیاز به نیروی انسانی دارند، بنابراین باید مجوزی داده شود که نیرو استخدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه تبصره ۱۸ امروز فقط تسهیلات نیست بلکه بودجه کشور شده است، ادامه داد: در تبصره ۱۶ و ۱۸ وضعیت مناسبی نیست به طوریکه از ۳۱ هزار میلیارد تومان تبصره ۱۸، ۲۰۰۰ میلیارد آن به بانک‌ها ابلاغ شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس درباره فعالیت‌های شرکت‌های بیمه‌ای استان نیز تصریح کرد: نمی‌شود تمام درآمدهای بیمه‌ای استان در سایر استان‌ها خرج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha