• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402061006624
  • خبرنگار : 71560

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تاکید کرد

ضرورت تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین به کشور

ضرورت تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین به کشور

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت برگزاری سفر معنوی اربعین را وظیفه خود دانسته و ورود خوبی به این موضوع داشته است، تاکید کرد: تا به الان باتوجه به حجم بالای زائران و زیرساخت های موجود خدمات رسانی خوبی به زائران صورت گرفته اما باید از همین الان تمهیدات لازم برای بازگشت زائران نیز اندیشیده شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد زائران اربعین حسینی از مرزها و امکانات فراهم شده برای تسهیل سفر زائران حسینی، بیان کرد: اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان جهان و نه تنها شیعیان بلکه تمام آزادگان جهان است. در مسیر نجف به کربلا شاهد سیل خدمت رسانی به زائران هستیم. اما در برخی از رسانه های مدعی آزادی بیان در خارج و در داخل هیچ صدایی از این حرکت میلیونی دیده نمی‌شود. این‌که گفته شود هیچ مشکلی در روند خدمات‌رسانی به زائران نیست، حرف دقیقی نمی‌باشد.

وی اظهار کرد: اما واقعا نسبت به حجم مراجعه زائران در یک بازه محدود که پیش بینی می شود در کم تر از دو هفته بیش از ۴ میلیون زائر از کشور ما وارد خاک عراق شود به غیر از زائران اتباع خارجی، تا به الان تمهیداتی که دولت اندیشیده برای خدمات رسانی به این حجم از زائر خوب بوده است. اما جسته و گریخته به علت حجم بالای زائران ممکن است چند ساعتی زائران در مرز با مشکلاتی روبه رو شده باشند. اما به طور کلی تا به الان نسبت به حجم و زیرساخت های موجود، خدمات رسانی خوبی به زائران صورت گرفته است.

دولت برگزاری سفر معنوی اربعین را وظیفه خود دانسته و ورود خوبی به آن داشته است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید از دولت، شخص رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزارت بهداشت و نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی قدردانی کنم که دست به دست هم داده و یک عزم ملی برای خدمات رسانی به زائران شکل گرفته است. دولت برگزاری سفر معنوی اربعین را وظیفه خود دانسته و ورود خوبی به آن داشته است. از همین الان نیز باید تمهیدات لازم برای برگشت زائران اندیشیده شود.

ضرورت تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین به کشور

وی در ادامه تاکید کرد: هم مردم به عنوان زائر و هم مسئولان باید تمهیدات لازم را برای بازگشت زائران مدنظر قرار دهند. نباید همه زائرانی که در دو هفته عازم شدند، در دو الی سه روز بازگردند. قطعا خدمات رسانی باتوجه به محدودیت دچار مشکل می شود. در عین حال که اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما در بحث زیرساخت ها فاصله داریم. باید ظرفیت پارکینگ در پایانه های مرزی افزایش پیدا کند. بنده از ایرلاین هایی که کمک کردند تردد زائران تسهیل شود، قدردانی می کنم. البته برخی از افراد سودجو در فروش بلیت در درگاه های اینترنتی و اپلیکیشن ها تخلف داشتند که باید با آن ها برخورد شود. باتوجه به صحبت های رئیس سازمان هواپیمایی کشور فقط حدود ۵ میلیون تومان برای هر بلیت در فرودگاه نجف اخذ می شود. یعنی بلیت ۸ میلیونی کم تر از ۳ میلیون آن به ایرلاین ها می رسد.

وی افزود: برخی از ایرلاین ها انصافا برای تسهیل تردد زائران پای کار آمدند. باید در برنامه هفتم توسعه برای حمایت و توسعه حمل و نقل عمومی تدابیر خوبی اندیشیده شود. در حوزه توسعه صنعت هوایی و ریلی نیز باید کارهای جدی صورت گیرد. در مرزها نیز در حوزه جاده های مواصلاتی باید اعتبارات لازم در نظر گرفته شود. جاده های منتهی به مرز چذابه و شلمچه جاده های استانی نیستند، بلکه ملی به شمار می روند. هم در طول سال برای صادرات از آنها استفاده می شود و هم در این ایام زائران از سراسر کشور از این جاده ها تردد می کنند.

باید از همین الان تمهیدات لازم برای برگشت زائران نیز پیش بینی شود

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از فردای اربعین در این حوزه ها برنامه ریزی شود. در این دولت کارهای بسیار خوبی انجام شده است اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم. باید از همین الان تمهیدات لازم برای برگشت زائران نیز پیش بینی شود.نقش مردم را نیز نباید فراموش کنیم. هر کجا کار دست مردم بود مانند عزاداری امام حسین (ع) و حفظ شعائر دین، به نحو احسنت انجام شد. امروز نیز اگر مواکب مردمی نبودند، خدمات رسانی به زائران دچار مشکل میشد. امروز ما مواکبی را می بینیم که اهل تسنن برپا کردند. این نشان می دهد که آنها نیز دوست دار اهل بیت هستند. خوزستان تبدیل به پایتخت مواکب کشور شده است. نقش مردم در برگزاری این مراسم بی نظیر است. اگر مردم نبودند هیچ کس نمی توانست در این بازه زمانی کوتاه به بیش از ۴ میلیون زائر اسکان داده و نیازهای آنان را برآورده کند. باید نقش مردم را در برگزاری این مراسم بیش از پیش دیده و به آنها احترام بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha