• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402061006635
  • خبرنگار : 50160

رکوردشکنی ثبت‌نام زنجانی‌ها در سامانه سماح

رکوردشکنی ثبت‌نام زنجانی‌ها در سامانه سماح

ایسنا/زنجان جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان گفت: ثبت‌نام زوار اربعین استان در سامانه سماح رکوردشکنی کرد و تاکنون ۴۳ هزار و  ۹۴۸ زنجانی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

ابوالفصل رفیعی شامگاه دیروز (۹ شهریورماه) در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۱۷۸ نفر مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند، افزود: ۴۲۸۹ نفر مرز خسروی،  ۵۸۵ نفر مرز باشماق و ۲۸۵ نفر هم مرز تمرچین را برای این امر معنوی تعیین کرده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص پروازهای ویژه روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریور زنجان به نجف و شانزدهم و هجدهم شهریور نجف به زنجان، گفت: باتوجه به استقبال صورت گرفته، ۴ پرواز ویژه دیگر برای همان تاریخ‌ها اختصاص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه خروج زائران بدون گذرنامه معتبر از مرزها امکان‌پذیر نیست، افزود: تا پایان روز گذشته ۱۳ هزار و ۷۰ قطعه گذرنامه زیارتی و همچنین ۴۳۰۰ قطعه گذرنامه‌های تاریخ گذشته و تمدیدی در این استان صادر شد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران، توسط  ۳۹۲ دستگاه وسیله نقلیه عمومی تا مرزها جابه‌جا شده‌اند.

این مسئول به بازدید انجام شده اعضای ستاد اربعین از پایانه حمل‌ونقل مسافری اشاره کرد و گفت: با کارهای انجام گرفته سفر به سایر استان‌ها نیز مدیریت شده است، به‌طوریکه همزمان با پوشش مسافران مرزها، اعزام اتوبوس‌های مسافربری به تهران نیز انجام می‌شود و مسافران سایر استان‌ها هم، خدمات‌دهی می‌شوند.

رفیعی گفت: کسانی که تمایل دارند با خودروی شخصی به مرزها عزیمت کنند، در صورت امکان سعی کنند چند زائر دیگر را هم با خود همراه کنند تا از حجم بالای استفاده مسافران از حمل و نقل عمومی بکاهند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان با بیان اینکه موکب ویژه بهداشت و درمان استان زنجان در کشور عراق مستقر شده است، گفت: طی سه روز گذشته بیش از ۳۸۰۰ نفر از زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی نجف - کربلا از درمانگاه تخصصی هلال‌احمر این استان خدمات دریافت کردند.

به گزارش ایسنا ۳۴ موکب استان زنجان روزانه از  ۵۰ هزار نفر پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha