• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061006740
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه گرگان عنوان کرد:

مشکلات اقتصادی ماندگار نیست

مشکلات اقتصادی ماندگار نیست

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه باید قبول کنیم در بحث معیشت مشکل داریم، گفت: گرانی‌ها و تورم مثل گرد و غباری روی چهره نظام نشسته و نمی‌گذارد مردم پیشرفت‌ها را ببینند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان اظهار کرد: برخی اقدامات بشر از قبیل خانه‌سازی، کار کردن و دیگر اقدامات برای رفع نیاز است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از این‌ها بی‌نیاز است، ادامه داد: خداوند متعال این عالم را آفریده و قطعاً هیچ فردی و تهدیدی نداشته تا خود را تقویت و برای خود قوت و اقتدار درست کند و بر اساس حکمت بالغه الهی این جهان و هستی را آفریده است.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه روزی خداوند این عالم را به هم می‌ریزد سو قطعاً این اراده از روی خستگی نیست، افزود: در آیات قرآن کریم آمده است که هر چیز به یک اندازه و معیار ساخته شده و زمان و مدتی دارد و پس از پایان دوران به هم می‌ریزد و این اتفاق شامل کل جهان آفرینش می‌شود و آنچه که متعلق به ذات اقدس الهی است، باقی می‌ماند.

وی در ادامه به هفته دولت و اتفاقات خوبی که در این هفته برای کشور افتاد اشاره کرد و در خصوص دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب در این دیدار توجه ویژه به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بود.

بپذیریم در معیشعت مشکل داریم

آیت الله نورمفیدی کوچک شدن سفره‌های مردم، گرانی‌ها و تورم دو رقمی را از مشکلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: بیکاری‌ها، مشکلات معیشتی و فشار زندگی ناشی از گرانی‌ها و ناتوانی در تأمین نیازها مثل گرد و غباری روی چهره نظام نشسته و نمی‌گذارد مردم آن سوی قضیه که پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف است را ببینند.

وی با تأکید بر اینکه باید قبول کنیم در بحث معیشت مشکل داریم، تصریح کرد: از سویی دیگر حتی دشمنان هم نمی‌توانند پیشرفت کشور در سایر حوزه‌ها را انکار کنند و سعی می‌کنند کارهای بزرگ را کوچک و کوچک را بزرگ جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان پیشرفت‌های نظامی و علمی کشور را غیرقابل کتمان برشمرد و بیان کرد: روزگاری آمریکایی‌ها حرف از «گزینه روی میز» می‌زدند و ما را تهدید به جنگ می‌کردند ولی امروز این ادبیات را نمی‌توانند به کار ببرند.

وی پیشرفت در حوزه‌های علمی از قبیل دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر رویدادهای خوب دانست و افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی از ۲۰ سال پیش متوقف شده و شرکت‌های خارجی از ادامه کار امتناع می‌کردند و با اعتماد به نیروها، متخصصان، پیمانکاران و دیگر دست اندرکاران داخلی بالاخره گره‌ها باز شد و این پروژه به نتیجه رسید.

اقدام شایسته اطلاعات در برملا شدن توطئه اسرائیلی‌ها

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به برملا شدن اقدامات جاسوسی و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل برای نابودی دستاوردهای موشکی، پهبادی و نظامی کشور، خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، کاملاً سوار و مسلط بر قضیه بودند که توانستند این توطئه بزرگ را شناسایی و منهدم کنند.

وی در خصوص ارتباط با کشورهای خارجی همچون رابطه با کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس، ورود در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اضافه کرد: بسیاری از سازمان‌ها از قبیل بریکس برای قرار گرفتن در مقابل آمریکا و تغییر در معادلات دنیا تشکیل شده و عضویت در آنها برای کشور ما بسیار ‌امیدوارکننده است.

امام جمعه گرگان، حل مشکلات اقتصادی را زمان بر عنوان کرد و گفت: در عرصه تولید اگر با این اتحادیه‌ها ارتباط داشته باشیم می‌توانیم تولیدات خود را عرضه کرده و چرخ اقتصادی کشور را به حرکت درآوریم.

وی حل مشکل پتروشیمی گلستان، خلیج گرگان، جزیره آشوراده و زهکشی اراضی کشاورزی پس از سال‌ها را از دیگر اقدامات خوب در استان برشمرد که در تعامل و همکاری همه دست اندرکاران از قبیل رئیس جمهور، قوه قضائیه، استاندار گلستان و دیگر مسئولان اتفاق افتاد، توضیح داد: از آنچه که سبب توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی گلستان و تقویت صنعت و گردشگری استان می‌شود حمایت می‌کنم.

به گزارش ایسنا، پیش از برگزاری نماز جمعه این هفته میز خدمت با حضور مدیران و کارشناسان مرکز استان گلستان «گرگان» در محوطه و بخشی از صحن مصلای بزرگ نمازجمعه برپا شد تا به ارائه خدمات به نمازگزاران بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha