• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061006747
  • خبرنگار : 50590

امام جمعه موقت همدان:

مادران شهدا از مسئولان می‌خواهند به مسأله حجاب رسیدگی کنند

مادران شهدا از مسئولان می‌خواهند به مسأله حجاب رسیدگی کنند

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان گفت: مادران شهدا افتخار می کنند که فرزندانشان شهید شده اند اما همواره به ما می گویند که این بی عفتی و بی حجابی در جامعه را نمی بخشند و درخواست دارند که مسئولان به آن رسیدگی و چاره ای برای آن پیدا کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان جمعه ۹ شهریور در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، اظهار کرد: جنگ ترکیبی، جنگی فرهنگی، اخلاقی و عقیدتی است که در آن دشمن تلاش می کند تمام آرمان‌های مردم را مورد تردید و شبهه افکنی قرار دهد؛ خداوند می گوید در برابر مشکلات صبر فردی و اجتماعی داشته باشید چرا که ریشه صبر تقواست و در نهایت موجب رستگاری انسان می شود.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: غربی‌ها در جنگ هشت ساله به طرق مختلف از رژیم بعثی حمایت کردند و خسارت‌های زیادی را به جمهوری اسلامی وارد کرده و هنوز هم این دشمنی‌ها ادامه دارد.

وی در ادامه به جایگاه ویژه زنان در جامعه و نقش ویژه آنها در تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: هزاران نفر در زمان رضاخان در مسجد گوهرشاد برای حفظ عفاف، حجاب و چادر به خاک و خون کشیده شدند، دشمن از گذشته برای ما برنامه ریزی کرده است و مرحوم آیت الله شاه آبادی می گوید رضاخان با قانون کشف حجاب کمر ۱۲۴ هزار پیامبر را شکسته است بنابراین شعار "زن،‌ زندگی و آزادی" بهانه است و می خواهند اصل این نظام را بردارند.

فاضلیان خاطرنشان کرد: مسئولان به ویژه قوه مجریه، قضائیه و مقننه نباید در حفظ حجاب تنها شعار بدهند، ما به جزء شهدای امنیت و سلامت، ۲۱۹ هزار شهید دفاع مقدس داریم، مادران شهدا افتخار می کنند که فرزندانشان شهید شده اند اما همواره به ما می گویند که این بی عفتی و بی حجابی در جامعه را نمی بخشند و درخواست دارند که مسئولان به آن رسیدگی و چاره ای برای آن پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ما باید حق شهدا و خونشان را بپردازیم، تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ هزار مصاحبه، وصیت‌نامه و دست‌نوشته از شهدا وجود دارد که به سه امر بسیار تأکید کرده اند؛ ترک نکردن واجبات، حمایت از ولی فقیه مسلمین جهان و رعایت حجاب و عفاف و گفته‌اند سیاهی چادر شما از سرخی خون ما مهمتر است.

امام جمعه موقت شهر همدان خاطرنشان کرد: چرا مسئولان امر به معروف نمی کنند و پیام مهم شهدا را زیر پا می گذارند؟ چگونه می خواهیم روز قیامت جواب خون شهدا را بدهیم؟ دشمن برای شکست اسلام سعی دارد حجاب را از سر زنان بردارد و ما به اقدامات دشمن باید آگاه باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن بیدار است، ما اگر خواب باشیم ضربه جبران ناپذیری خواهیم خورد، اظهار کرد: سال گذشته دشمن با برنامه ریزی کشور را به آشوب کشید بنابراین مردم باید هوشیار باشند چراکه سالگردش نزدیک است، حجاب یک امر الهی و قرآنی است و علاوه بر این یک امر انسانی که نباید پوشش انسان شهوت انگیز و جنجال برانگیز باشد و این تنها دستور دین نیست. گوهری همچون زن باید در صندوق الهی حجاب بماند تا از دست درازی غارتگران در امان باشد.

فاضلیان تصریح کرد: حجاب حافظ کرامت، عظمت، شخصیت، اصالت، وقار و زیبایی زن هاست، تقوا یعنی با حجاب بودن و از تمام زنان و دختران می خواهم حجاب خود را رعایت کنند و به شائبه های دشمن گوش ندهند.

وی یادآور شد: از مسئولان می خواهم که بین المال را اسراف نکنید چراکه همه افراد جامعه از فقیر تا غنی از آن سهم دارند و در استفاده از آن باید بسیار دقت شود همانطور که شهید رجایی به ما گوشزد می کرد که مسئولان به درستی از بیت المال استفاده کنند و در برابر تمام مردم مسئول هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha