• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402061107109
  • منبع : نمایندگی اردبیل

افزایش ۱۱ درصدی صادرات از مرز بیله‌سوار طی ۵ ماهه گذشته

افزایش ۱۱ درصدی صادرات از مرز بیله‌سوار طی ۵ ماهه گذشته

ایسنا/اردبیل مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۵ ماهه گذشته از افزایش ۱۱ درصدی صادرات از مرز بیله سوار خبرداد.

لطف اله بابایی ۱۱ شهریور در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۰۲ هزار و ۸۵۵ تن کالا توسط ۹ هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۸۲ هزار و ۵۸۶ تن کالا صادرات شده بود امسال افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم.

وی عمده کالاهای صادراتی را انواع کاشی، فلفل، میلگرد، بادمجان، سیب زمینی، سنگ های ساختمانی، نمک، انواع شیشه و پروفیل برشمرد و افزود: در این مدت ۱۰هزار و۷۶۴ تن کالا توسط ۵۲۶ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار وارد کشور شده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۵ ماهه گذشته ترانزیت ورودی ۱۶۸هزار و ۱۹۸ تن کالا را از این مرز یادآور شد و اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۷هزار و۸۴۹ دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

بابایی ادامه داد: از این میزان ۴ درصد از کالاها توسط کامیون ایرانی، ۸۵درصد توسط کامیون آذری، ۷ درصد کامیون گرجی و ۴درصد نیز توسط کامیون های سایر ملیت ها ترانزیت شده اند.

وی از ترانزیت خروجی ۲۵۸ هزار و ۵۸۹ تن کالا در ۵ ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط ۱۱هزار و۵۳۳ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار، کالاهای ترانزیت خروجی را شامل انواع پارچه، نوشابه، آهن خرده، انواع کاشی، آب معدنی و برنج عنوان کرد و افزود: از این میزان کالا بیش از ۱۳۴ هزار تن توسط ۶هزار و۸۸ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۰۸ هزار و۳۷۶ تن کالا توسط ۴هزار و ۴۳۱ دستگاه کامیون آذری، ۱۳هزار و ۴۷۵ تن کالا توسط ۸۸۳ دستگاه کامیون ترکیه و ۲هزار و۷۱۱ تن کالا نیز توسط ۱۳۱ دستگاه کامیون سایر ملیت ها از مرز بیله سوار ترانزیت شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha