• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402061107202
  • خبرنگار : 71592

اعتراضات در لیبی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد

اعتراضات در لیبی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد

مردم در غرب طرابلس در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و درخواست برکناری دولت وحدت ملی لیبی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این تظاهرات ضمن تظاهرات دیگر در مناطق مختلف لیبی در پی ملاقات محرمانه نجلاء المنقوش، وزیر خارجه برکنار شده این کشور با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ایتالیا برگزار شد.

تظاهرکنندگان شعارهایی در مخالفت با تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سرداده و خواهان برکناری دولت وحدت ملی لیبی به نخست وزیری عبدالحمید الدبیبه و آزادی بازداشتی‌ها در طرابلس شدند.

این تظاهرات در حالی انجام می‌شود که تعداد زیادی نیروی امنیتی با احتمال برگزاری این تظاهرات در طرابلس مستقر شده‌اند.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشانگر تحرکات خودروهای مسلح و ایجاد کمربند امنیتی داخل و اطراف پایتخت است.

پیش از این عماد الطرابلسی، وزیر کشور لیبی در جلسه دولت گفته بود، تظاهرات برای برکناری دولت و آتش زدن اموال خصوصی و دولتی مردود است.

همچنین فتح الله الزنی، وزیر جوانان لیبی در جلسه دولت از پذیرش پست وزارت خارجه به دلیل شرایط حساس فعلی ناشی از ملاقات المنقوش و کوهن پوزش خواست و پیشنهاد داد تا زمان اتمام تحقیقات از المنقوش و اعلام نتایج آن به مردم خود الدبیبه متولی وزارت خارجه باشد. الدبیبه نیز از همه وزرا خواست با توجه به مشغله‌های زیادی که دارد برای اداره وزارت خارجه به او کمک کنند.

در پی افشای ملاقات محرمانه دو وزیر در ایتالیا تنش در لیبی به صورت تدریجی افزایش یافته است و واکنش‌هایی در مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی به همراه داشته است تا جایی که الدبیبه در اولین حضور علنی پس از این بحران تاکید کرد که دولتش با این سازش مخالف است.

وی در جلسه دولت گفت، آنچه در ایتالیا رخ داد، حائز اهمیت است هرچند یک دیدار حاشیه‌ای و گذرا باشد. این اقدام مستلزم پاسخی سخت و قاطع است تا درسی برای همه باشد.

الدبیبه گفت، صرف نظر از اینکه چه کسی اشتباه کرده، مسؤولیت کامل خود را در قبال دولتش برعهده می‌گیرد.

وی همچنین از تلاش سرویس امنیتی در برقراری امنیت طرابلس در برابر تلاش‌ها برای سوء استفاده از تظاهرات مردمی با هدف تسویه خصومت‌های سیاسی قدردانی کرد و گفت، طرف‌های زیادی از این شرایط برای تسویه خصومت‌های سیاسی تنگ نظرانه بهره برداری کردند. کسانی که دنبال ایجاد آشوب و جنایت بودند و از ارتش کشور دیگر خواستند به لیبی حمله کند، از این شرایط سوءاستفاده کردند.

الدبیبه درباره المنقوش هم گفت، او دائما وفادار به منافع ملی بود؛ اما باید در این اتفاق عواقب تخلف را متحمل شود.

الدبیبه، المنقوش را در پی این ملاقات از کار تعلیق و به تحقیقات ارجاع داد.

حلیمه ابراهیم، وزیر دادگستری لیبی اعلام کرد، براساس قانون اساسی تحقیقات درباره این پرونده المنقوش تا انتها محرمانه می‌ماند.

براساس قانون لیبی، کسی که با رژیم صهیونیستی تعامل داشته باشد به سه تا ۹ سال حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۱ ۱۳:۵۹

از اعتراضات سوریه چه خبر