• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061107255
  • خبرنگار : 50604

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان تشریح کرد

نخستین خریدار پساب گلستان کیست؟/ گام بزرگ استان در مقابله با کم آبی

نخستین خریدار پساب گلستان کیست؟/ گام بزرگ استان در مقابله با کم آبی

ایسنا/گلستان سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از انعقاد اولین قرارداد فروش «پساب» برای بخش صنعت به نام «پتروشیمی گلستان» خبر داد.

ابوالفضل رحیمی صبح شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین قرارداد استفاده از پساب برای صنعت پتروشیمی استان منعقد شده است و طبق آن قرارداد پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان گرگان طبق استاندارهای سازمان حفاظت محیط زیست به صنایع پتروشیمی گلستان تحویل داده خواهد شد.

وی از رفع کامل مشکل آب پتروشیمی گلستان خبر داد و افزود: این قرارداد به مدت ۳۰ سال ثبت و مورد امضا طرفین قرار گرفته بود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان امضای این قرارداد و فروش پساب به صنایع را یک موفقیت برای مدیریت استان و محیط زیست دانست و گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که به دلیل کمبود آب در استان وجود دارد این قرارداد گام مؤثری در مسیر کاهش این دغدغه است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب تأمین پایدار آب شرب برای مردم است، خاطرنشان کرد: از این رو برای تأمین پایدار آب شرب باید تخصیص آب با کیفیت به صنایع متوقف شود و آب مورد نیاز صنعت از پساب تأمین شود.

رحیمی این قرارداد را اقدامی مؤثر در راستای اشتغالزایی برشمرد و ادامه داد: با توسعه این حوزه می‌توانیم یک فرصت بهره‌وری اقتصادی خوب برای افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، طرح پتروشیمی گلستان که بیش از ۹۰ سهامدار دارد از ۱۶ سال پیش تاکنون بر زمین مانده بود. تکاپو برای راه‌اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذرماه سال ۱۴۰۱ با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در سفر به استان گلستان آغاز شد و پس از آن در سفر رئیس جمهور به گلستان هم برای کمک به راه‌اندازی این طرح تأکید شد.

بنابر وعده استاندار گلستان عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی گلستان با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان آغاز و  حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به تولید ناخالص داخلی استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha