• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402061107297
  • خبرنگار : 71579

فرهنگ و هنر، مکمل مناسبات تجاری ایران و برزیل

فرهنگ و هنر، مکمل مناسبات تجاری ایران و برزیل

به مناسبت یکصد و بیستمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و برزیل، مجموعه سه گانه نمایشگاه عکس، فرش دستباف و نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی در مرکز فرهنگی شهر بندری سان فرانسیسکو دو سول با حضور سفیر ایران، شهردار و مقامات محلی این شهر گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، در این مراسم «حسین قریبی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل اظهار داشت که طی دهه‌ها، برزیل و ایران شراکتی سازنده و مثمرثمر به نفع دو ملت را دنبال نموده‌اند که دارای وجوه اقتصادی، دیپلماتیک و فرهنگی مستحکمی بوده است. تردد کشتی‌های تجاری ایرانی در بندر سان فرانسیسکو الزام می نماید که مردم این شهر با خاستگاه و شرایط تاریخی، فرهنگی و هنری ایرانی- اسلامی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

به گفته سفیر، زبان بین المللی فرهنگ و هنر همواره از موانع جغرافیایی و تفاوت‌ها می‌گذرد و عامل پیوند پایدارتر بین ملت‌ها می‌شود.

در ادامه شهردار این شهر که میزبان این رویداد فرهنگی به مدت یک ماه می‌باشد، با ابراز خرسندی از تحقق این برنامه، آن را زمینه‌ساز شناخت بیشتر مردم و نزدیکی دو ملت با یکدیگر دانست. وی ضمن اشاره به سابقه طرح موضوع برای برگزاری این رویداد با سفیر، طرف‌های تجاری ایرانی را چهارمین شریک حمل و نقل این شهر بندری در جنوب برزیل نامید و اینکه گسترش مناسبات با ایران موجبات تامین منافع دو طرف خواهد بود.

 نمایشگاه عکس برخی از آثار فرهنگی و هنری، انواع فرش دستباف و نمایش چهار فیلم ایرانی در این مرکز فرهنگی که در بخش تاریخی و اصلی شهر قرار دارد، طی ماه سپتامبر برقرار خواهد بود.

فرهنگ و هنر، مکمل مناسبات تجاری ایران و برزیل

در جریان حضور سفیر کشورمان در این بندر از طرح های نوسازی این بندر هم بازدید بعمل آمده و ظرفیت‌های جدید انبارها و خدمات بندری مورد توجه قرار گرفت.

لازم بذکر است که این بندر ضمن اتصال به شبکه راه‌آهن جنوب برزیل، یکی از بنادر مرتبط برای صادرات و واردات به کشورمان طی سال‌های اخیر بوده است. برگزاری این رویداد فرهنگی با هدف آشنایی مردم این شهر با جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی مردم ایران از یک‌سال قبل مدنظر قرار گرفته بود که از روز چهارشنبه رسما گشایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha