• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061107331
  • خبرنگار : 50604

سرپرست تعاون روستایی استان خبر داد

پرداخت بخش دیگری از مطالبات گندم‌کاران گلستانی از فردا

پرداخت بخش دیگری از مطالبات گندم‌کاران گلستانی از فردا

ایسنا/گلستان سرپرست تعاون روستایی گلستان با اشاره به پرداخت ۸۴ درصد از طلب گندم‌کاران بذری، گفت: بخشی از طلب گندم‌کاران بذری فردا «یکشنبه ۱۲ شهریور» پرداخت می‌شود.

محمدرضا جامی ظهر شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ در جمع با خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون حدود ۳۱۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران بذری استان پرداخت شده است، اظهار کرد: فردا یکشنبه ۱۲ شهریور نیز بخش دیگری از مطالبات آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۴ درصد پول گندم بذری پرداخت شده است و پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: گندم تولید شده در استان گلستان یکی از گندم‌های با کیفیت در سطح کشور است.

سرپرست تعاون روستایی گلستان در خصوص آخرین وضعیت خرید برنج تولیدی در استان، توضیح داد: هم اکنون ۶ مرکز خرید برنج در گلستان بازگشایی شده و آماده خرید ۵ هزار تن برنج سال گذشته شالی کاران گلستان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه به زودی هشت مرکز دیگر نیز برای خرید برنج سال گذشته در سطح استان فعال می‌شود، اضافه کرد: با این کار برنج‌های مانده در دستان کشاورز، تاجر، شالی کوب و دلال خریداری شده تا بلوکه شدن سرمایه در گردش این بخش که ماحصل انباشت محصول بوده و باعث پایین آمدن انگیزه خرید در سال جاری شده، از بین برود.

به گزارش ایسنا، طبق گفته «محمد باقر منوچهری» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تاکنون مبلغ ۵۶ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان از طلب گندم‌کاران گلستانی «معادل ۹۰ درصد مطالبات» پرداخت و ۶۰۹ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان «معادل ۱۰ درصد» از طلب گندم‌کاران باقی مانده که طبق قول‌های وزیر جهاد کشاورزی تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان استان گلستان قیمت برنج‌های خریداری شده با بوجار و کیسه‌گیری از نوع پرمحصول «ندا» را هر کیلو ۳۵۰ هزار ریال، «شیرودی» ۴۰۵ هزار ریال و «فجر» ۴۶۶ هزار ریال عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha