• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061107340
  • خبرنگار : 50175

رئیس کمیسیون اداری، مالی و فن‌آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر:

بودجه شهر بروجرد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است

بودجه شهر بروجرد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است

ایسنا/لرستان رئیس کمیسیون اداری، مالی و فن‌آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: بودجه شهر به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اشرف چگنی امروز ۱۱ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز اثبات می‌کنیم که در این دو سال به اندازه ده سال در شهر کار شده و اگر فردی به این ادعا نقدی دارد می‌تواند مستندات را دریافت کند.

رئیس کمیسیون اداری، مالی و فن‌آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: شورای ششم، شورای پنجم را با بودجه ۲۰۴ میلیارد تومانی تحویل گرفته که امروز بودجه شهر به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

چگنی با بیان اینکه شورای ششم در گام نخست به دنبال کسب درآمد و منابع رفت، افزود: امروز این رشد در بودجه حاصل شده است؛ که تلاش می‌کنیم که تا پایان دوره ششم این رقم به ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۱، اضافه کرد: بودجه عمرانی بازسازی تپه شهدای گمنام (چغا) ۱۴۰ میلیارد ریال و بوستان کودک ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: همچنین برای سازمان پسماند در راستای خرید لوازم، تجهیزات، وسایل نقلیه ۶۰ میلیارد ریال و برای توسعه و بازسازی باغ فدک؛ ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

چگنی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی تپه شهدا، باغ فدک، پارک کودک و آسفالت معابر سطح شهر، پرداخت بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی و پیمانکاران و پرسنل شهرداری در اولویت کاری بوده که خوشبختانه پروژه‌ها یکی پس از دیگری مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته املاک شهرداری را به‌جای مطالبات خود تملک و سند می‌زده که به‌عنوان نمونه از ۲۷ مغازه مرکز تجاری فرزانگان در خیابان شهدا می‌توان نام برد که در سال آخر شورای پنجم به نام تأمین اجتماعی به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان سند زده شده که با مساعدت‌های نماینده مردم؛ با تشکیل چندین جلسه در محل سازمان تأمین اجتماعی سود بدهی فوق بخشیده شد و بدهی به‌صورت اقساط پرداخت شده است. که این خود بزرگترین کمک به منابع مالی شهرداری به‌حساب می‌آید.

رئیس کمیسیون اداری، مالی و فن‌آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر بروجرد ادامه داد: اولین اقدام شورای دوره ششم پرداخت بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به سازمان تأمین اجتماعی و رهایی املاک شهرداری بوده است.

چگنی اظهار کرد: ‌یکی از اقدامات خوب شورا و شهرداری؛ تملک تالار مهرگان به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان بوده که از منابع درآمد پایدار شهرداری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه تپه شهدا نیز به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده و امسال فاز اول و دوم آن به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: فاز اول پارک کودک به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن در دست اقدام است.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: پروژه باغ فدک فاز اول و دوم مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز سوم آن در حال انجام و فازهای چهارم و پنجم و ششم آن توسط مشاور در حال مطالعه و طراحی است.

چگنی اضافه کرد: سهم بودجه عمرانی شهر از کل بودجه، ۶۵ درصد و بودجه جاری ۳۵ درصد است که با نظارت جدی شورا؛ سهم بالایی از بودجه در حوزه عمرانی هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین سهم عمده بودجه شهر بروجرد، معادل ۱۰ درصد آن، از محل مالیات تأمین می‌شود و باید نگاهی مطالبه‌گرانه و نظارتی در بودجه شهر داشت که در این قسمت نیاز به همکاری و مساعدت مردم خوب شهر فرزانگان است.

رئیس کمیسیون اداری، مالی و فن‌آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر بروجرد ادامه داد: نهضت آسفالت در تمام شهر در حال اجراست که رضایت‌مندی مردمی را به دنبال داشته و مشکلات عبور و مرور برخی محلات را حل کرده است.

چگنی اظهار کرد: پروژه بسیار خوب و کم‌نظیر انتقال پسآب فاضلاب شهری به‌منظور مدیریت آب و رفع تنش آبی با انجام لوله‌گذاری انجام شد که از سال آینده فضاهای سبز بیشتری از طریق پسآب آبیاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای پروژه ادامه دیواره سنگی نهر خیابان بهارستان، ۵ الی ۶ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون اداری، مالی و فن‌آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: از سایر اقدامات می‌توان به نصب پایه چراغ‌های روشنایی و برج‌های نوری سطح پارک‌ها، تپه شهدا، و باغ فدک اشاره نمود. در خصوص خرید ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی نیز مبالغی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha