• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402061107348
  • خبرنگار : 50377

یک تحلیلگر اقتصادی مطرح کرد

پشتیبانی سیاست های اقتصادی دولت از طریق بنادر مازندران

پشتیبانی سیاست های اقتصادی دولت از طریق بنادر مازندران

ایسنا/مازندران یک تحلیل‌گر اقتصادی به نقش مازندران در تحقق اهداف اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: بنادر سه گانه مازندران به ویژه بندر امیرآباد می تواند سیاست های اقتصادی دولت به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی را پشتیبانی کند.

پوریا معصومی در گفت‌و گو با ایسنا بااشاره به اینکه در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی مشخص شد که ایران به همراه آرژانتین، مصر، امارات، عربستان سعودی و اتیوپی به عضویت این انجمن در می آیند، جمهوری اسلامی از اول ژوئن ۲۰۲۴ به بریکس می‌پیوندد، اظهار کرد: همکاری ایران و عربستان ضربه بزرگی به غرب خواهد بود زیرا این کشورها با منابع عظیم نفت و گاز خود می توانند در ساختاری کاملا مستقل از آمریکا همکاری کنند. 

پشتیبانی سیاست های اقتصادی دولت از طریق بنادر مازندران

وی به ظرفیت‌های سه بندر در مازندران اشاره کرد و افزود: بنادر سه گانه مازندران به ویژه بندر امیرآباد می تواند سیاست های اقتصادی دولت به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی را پشتیبانی کند.

معصومی تصریح کرد: مازندران با توجه به همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان دروازه تجاری برای ورود به اوراسیا محسوب می شود که بیانگر نقش ویژه این استان در عرصه اقتصادی است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت:  بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی‌شدن ظرفیت‌های استان مازندران با استفاده‌ از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند منجر به شتاب‌بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران شود.

معصومی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و پس از پیوستن به بریکس، تصریح کرد: وزن سیاسی و اقتصادی ایران با این اقدامات اخیر دو برابر خواهد شد. در عین حال، ایران روابط خود را با عربستان سعودی حل و فصل کرده است و اکنون این کشورها به همراه مصر و امارات نقش اصلی را در کل خاورمیانه و رهبری کشورهای محلی خواهند داشت.

وی یادآور شد: بریکس با داشتن چنین اعضای با نفوذی، توانایی های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را چند برابر خواهد کرد و هم در روابط بین الملل و هم در نظم نوظهور جهانی مبتنی بر عدالت دارای اقتدار خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه ایران تمایل روسیه به مقاومت در برابر هژمونی غرب، استعمار نو سیاست آمریکا در آفریقا، از جمله دخالت آنها در امور داخلی و غارت منابع را طبیعی می بیند، خاطرنشان کرد: نقش موثر مسکو به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد و مسئول در بازارهای آفریقا و جهان محصولات غذایی و سایر کالاهای مهم استراتژیک مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha