• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402061107359
  • خبرنگار : 71461

پیاده روی اربعین، مجمع جهانی مسلمانان جهان است

پیاده روی اربعین، مجمع جهانی مسلمانان جهان است

یک مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) گفت: زیارت و پیاده‌روی اربعین را نباید و نمی‌توان با زیارت ایام عادی سال مقایسه کرد. اربعین یک مدل زیست است؛ اربعین یک زیستگاه متفاوت است. با نوشتن و ‌خواندن از اربعین این زیست را نمی‌توانیم درک و یا حتی به آن نزدیک شویم اربعین باید تجربه شود.

محسن نامور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارزش و اهمیت زیارت اربعین و چرایی شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین با این ارزش و علاقه و اهمیت اظهار کرد: ملاک روابط در زیست اربعین، ارزش‌های دنیای مدرن نیست. در اربعین غربیه‌ترین‌ها با یک سلام و یک زائرالحسین گفتن با یکدیگر آشنا و مهمان ‌می‌شوند. هر چه غریب‌تر باشید به شما خدمت بیشتری ارائه می‌دهند. منت نمی‌گذارند بلکه منت می‌خرند.

وی ادامه داد: در این زیست متفاوت، ملاک ارزش گذاری بین انسان‌ها برگ کاغذی بنام پول نیست. از ابتدای پیاده‌روی اگر جیب‌تان خالی هم باشد هرگز گرسنه نخواهید ماند. هرگز نیاز نیست شما به سمت غذا بروید. از هر ملیت که باشید هیچ‌گاه بدون سرپناه و موکبی برای خواب معطل نخواهید ماند. حتی کسانی که گرایشات دینی ندارند، آنانی که از بیخ و بُن دین را نمی‌پذیرند باید برای یکبار هم که شده به عنوان بیننده این مجمع جهانی را تجربه کنند.

نامور یادآور شد: شروع جاذبه مغناطیسی حسینی(ع) در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشاند، این‌ همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل مردم است، که در پیاده روی اربعین شرکت وعرض ارادت می‌کنیم. همه دشمنان انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع) به این باور رسیدن که شیعه دو بال اساسی دارد؛ اولین بال سرخ عاشورا و دومین بال سبز که ظهور حضرت حجت(عج) است. با این دو بال در پیاده روی اربعین اعلام می‌کنیم که امادگی خودمان را برای لشگر جهانی حضرت مهدی(عج) با توجه به درسی که از عاشورا و مکتب امام حسین (ع) یاد گرفتیم پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور می‌شود. نقش مردم را در اینجا باید با انقلاب اسلامی مقایسه کنیم. در طول تاریخ ما، هیچ حادثه‌ای مثل حادثه‌ پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده است که مردم در آن، نقش مستقیم داشته باشند.

وی افزود: البته نکته‌ اساسی در انقلاب ما این بود که نقش مردم با پیروزی انقلاب تمام نشد و این از حکمت امام بزرگوار ما و ژرفنگری آن مرد حکیم و معنوی و الهی بود. او ملت ایران را بدرستی شناخته و ملت ایران را باور کرده و به سلامت و صداقت و عزم راسخ و توانایی‌های ملت ایران ایمان داشت. همان روزها بعضی‌ها بودند که می‌گفتند خیلی خوب، انقلاب پیروز شد، مردم برگردند بروند خانه‌هاشان، امام محکم ایستاد و کارها را به مردم سپرد و در آخر ما در مکتب امام حسین (ع) رویش‌هایی داشتیم مثل آرمان علی‌وردی و روح الله عجمیان که نشان دادند پای انقلاب و امام زمان(عج) ایستاده‌ایم.

وی اظهار کرد: پای کار امام حسین(ع) بمانیم و جا نزنیم. پیاده روی اربعین خود مردم هستند. برپایی موکب‌ها با خود مردم است. اینکه یه عده می‌خواهند با هشتگ نه به محرم  و امثال اینها این نور را خاموش کنند کاری از پیش نمی‌برند. لذا این پیاده روی این مجمع جهانی با هشتگ و تحریم کمتر نمی‌شود که بیشتر هم خواهد شد. پیاده روی اربعین آمادگی لشگر جهانی مسلمانان جهان برای ظهور حضرت حجت(عج) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha