• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402061107527
  • خبرنگار : 50177

رئیس اورژانس کشور خبر داد

ایجاد هفت آشیانه در دولت سیزدهم/ وجود ۳۰۰ پایگاه کانکسی در کشور

ایجاد هفت آشیانه در دولت سیزدهم/ وجود ۳۰۰ پایگاه کانکسی در کشور

ایسنا/لرستان رئیس اورژانس کشور گفت: در دولت سیزدهم طی دو سال اخیر، هفت آشیانه برای بالگردها در استان‌های مختلف ایجاد کردیم.

محمدجعفر میعادفر، امروز یازدهم شهریور در حاشیه آیین کلنگ‌زنی اورژانس هوایی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: ۵۲ پایگاه هوایی در کشور وجود داشته و در لرستان نیز اورژانس هوایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زیرساخت‌ها در کشور با مشکلاتی مواجه بودیم که به تدریج این زیرساخت‌ها را ایجاد خواهیم کرد، افزود: در دولت سیزدهم طی دو سال اخیر، هفت آشیانه برای بالگردها در استان‌های مختلف ایجاد کردیم.

رئیس اورژانس کشور گفت: در این حوزه اکثرا خیرین ورود پیدا کردند و توانستیم آشیانه‌ها را ایجاد کنیم.

میعادفر اضافه کرد: با توجه به اینکه خرید خدمت انجام می‌دهیم و بالگرد از شرکت‌های مختلف خریداری می‌شود، این شرکت‌ها می‌گویند باید یک زیرساخت ثابت وجود داشته باشد که در سرما و گرما، بالگرد و در شرایط غیر ماموریتی بالگرد در یک فضای مناسب قرار گیرد.

وی گفت: کلنگ احداث این بالگرد امروز به زمین زده شد و قرار است در یک فرآیند ۱۸ ماهه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد تا محل حفاظتی برای بالگردها باشد.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: نکته مثبت این است که این آشیانه در کنار بیمارستان جنرال نیایش خرم‌آباد احداث خواهد شد و وقتی در محل، بالگرد فرود آید ظرف چند دقیقه بیمار به بیمارستان تحویل داده خواهد شد.

میعادفر در خصوص پایگاه‌های جاده‌ای در کشور گفت: در مجموع ۳۰۰ پایگاه کانکسی در کشور وجود دارد. تلاش این است و با سازمان برنامه‌ هماهنگ خواهیم شد تا این پایگاه‌ها را کم‌کم جایگزین کنیم. البته در شهرها با کمبود زمین مواجه هستیم.

وی بیان کرد: چنانچه زمین مورد نیاز تامین شود کمک می‌کنیم تا پایگاه‌های کانکسی برچیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha