• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402061107561
  • خبرنگار : 71619

از اظهارات حدادعادل تا دستور فوری وزیر ارشاد

از اظهارات حدادعادل تا دستور فوری وزیر ارشاد

گفت‌وگو با حدادعادل، درگذشت یک فیلمبردار سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت اکران دو فیلم «سینما شهر قصه» و «۲۸۸۸»، آمار فروش تئاترشهر و سنگلج، تعیین مرزهای وزارت ارشاد و صداوسیما در فضای مجازی، دستور فوری برای بازگشت ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک، تعطیلی کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه، عضویت ایران در «اتحادیه شهرهای گردشگری جاده ابریشم» و ویزای فوری روسیه برای ایران و ۵۴ کشور از اخبار فرهنگی ـ هنری ۱۱ شهریور بود.

به گزارش ایسنا، روز شنبه ۱۱ شهریور ماه مصاحبه‌ای با غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش ادبیات و کتاب ایسنا منتشر شد که او درباره تاثیر صبغه سیاسی‌اش بر فعالیت‌های فرهنگستان زبان گفت: اگر مراد از سیاست دلبستگی به کشور و استقلال کشور، و تلاش در راه سربلندی ملت ایران و تقویت هویت ملی باشد حضور بنده در فرهنگستان عین سیاست است. اما اگر مراد از سیاست کار جناحی باشد، به آن معنا بنده در فرهنگستان به هیچ‌وجه کار سیاسی نمی‌کنم.

نخستین گمانه‌زنی درباره نوبل ادبیات

مرتضی پورصمدی درگذشت/بازخوانی یک اعتراف در ۵۴ سالگی

همچنین در این روز مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما و تلویزیون در سن ۷۰ سالگی درگذشت. 

زنده‌یاد مرتضی پور صمدی در ۷۰ سالگی از دنیا رفت اما سال‌ها قبل‌تر گفته بود: شاید این اعتراف در پنجاه و چندسالگی عجیب باشد اما من از تمام کارهای کوتاه و مستندی که انجام دادم با سربلندی و افتخار یاد می‌کنم، اما در مورد کارهای داستانی این‌گونه نیست، البته از سوی دیگر تجربه‌های فیلم‌های سینمایی «گیلانه» و «شبانه» را نمی‌توانم فراموش کنم.

کمدی «سینما شهر قصه» پس از ۳ سال به سینما می‌آید

کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری در سال‌های گذشته دو فیلم «سینما شهر قصه» و «۲۸۸۸» را ساختند که اولی در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر و دیگری در چهلمین دوره این جشنواره رونمایی شدند اما هیچ کدام هنوز به اکران عمومی نرسیده‌اند. علی‌اکبر حیدری درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم‌ها اعلام کرد که فیلم «سینما شهر قصه» به زودی روی پره سینما می‌رود و سپس برنامه‌ریزی برای اکران «۲۸۸۸» تا پیش از پایان سال انجام خواهد شد.

جسارت‌های داودنژاد به روایت امیریوسفی

ایسنا همچنین به مناسبت اکران آنلاین «روغن مار» بخشی از گفت‌وگوی علیرضا داودنژاد و محسن امیریوسفی را که هفت سال قبل روبه‌روی هم نشستند و به بهانه اکران «روغن مار» با هم صحبت کردند، بازنشر کرد.

بحران مهاجرت در جشنواره ونیز

«چهار دختر» به اسکار رسید

آمار فروش تئاترشهر و سنگلج اعلام شد

در ادامه، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۱۰ شهریورماه سال ۱۴۰۲ اعلام شد. همچنین اجرای نمایش «یاقوت رُمّانی» و بازدید مدیر کل هنرهای نمایشی و علی ژکان از تازه‌ترین رویدادهای تماشاخانه سنگلج است.

هادی حجازی‌فر سال‌ها به نقش شهید باکری فکر کرده بود

گفت‌وگویی هم با شهرام خلج، طراح چهره‌پردازی سریال در حال پخش «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر داشتیم. او می‌گوید: «در این سریال اولویت اول شباهت بازیگران به شخصیت‌های اصلی نبوده و بازی بازیگر برایمان ارجحیت داشت. بازسازی چهره‌های معاصر کار بسیار دشواری است که حساسیت‌های خاص خودش را دارد.»

تعیین مرزهای وزارت ارشاد و صداوسیما در فضای مجازی

افزون بر این‌ها، متن کامل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» منتشر شد.

پشت پرده «پدرخوانده» از زبان یک بازیگر

سریالی که هیچ‌گاه پخش نشد + عکس

دستور فوری برای بازگشت ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک

در خبری هم اعلام شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یک جلسه با نمایندگان ۴۰ نوازنده اخراج‌شده از ارکستر سمفونیک تهران، دستور فوری بازگشت این نوازندگان را صادر کرد و خواستار پیگیری حق و حقوق از دست‌رفته این نوازندگان شد.

این در حالی بود که نمایندگان ۴۰ نوازنده اخراج شده از ارکستر سمفونیک تهران صبح روز (۱۱ شهریورماه) در ایسنا حاضر شدند و در نشستی صمیمانه از دغدغه‌های خود در چند ماه اخیر سخن گفتند؛ مشروح این گفت‌وگو به زودی در منتشر خواهد شد.

به جای هوش مصنوعی نگران کپی‌رایت باشیم!

استقبال چشمگیر از نمایشگاه «بنکسی»

تعطیلی کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه و

عضویت ایران در «اتحادیه شهرهای گردشگری جاده ابریشم»

در ادامه، معاون میراث فرهنگی استان البرز از تعطیلی کاخ‌های سلیمانیه و مروارید به علت مرمت و بازسازی و معاون گردشگری کشور از عضویت ایران به‌عنوان عضو مؤسس در ائتلاف بین‌المللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم ۲۰۲۳ خبر داد.

ویزای فوری روسیه برای ایران و ۵۴ کشور

همچنین مقامات روسی اعلام کردند اتباع ۵۵ کشور از جمله ایران می‌توانند در مدت چهار روز کاری، ویزای توریستی را الکترونیکی برای سفر به این کشور دریافت کنند.

کره شمالی به روی گردشگران باز می‌شود؟

از اخبار جالب روز هم می‌توانیم به احتمال باز شدن مرزهای کره شمالی به روی گردشگران اشاره کنیم؛ کره شمالی به عنوان یک کشور منزوی ظاهرا درصدد است برای نخستین‌بار از زمان همه‌گیری کرونا، مرزهای خود را به روی تعداد کمی از گردشگران خارجی باز کند.

زیبای شلخته! + عکس

آنچه باید از عملیات دریایی «کربلای۳» بدانید

گزارش ایسنا از خدمت‌رسانی موکب‌ها به زائران پیاده‌روی اربعین + فیلم

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha