• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402061207695
  • خبرنگار : 30189

پادکست / ثواب هر قدم برای زیارت امام حسین(ع) از زبان آیت‌الله ناصری

پادکست / ثواب هر قدم برای زیارت امام حسین(ع) از زبان آیت‌الله ناصری

روایاتی که فضیلت زیارت امام حسین(ع) را بیان داشته‌اند، هرچند در بیان ثواب با هم متفاوت‌اند، اما در یک نقطه اشتراک دارند و آن، اینکه آن را برتر از حج و یا عمره دانسته‌اند و حتی برخی از آنها ثواب چندین حج را برای زیارت امام حسین(ع) برشمرده‌اند.

به گزارش ایسنا، زیارت مزار مطهر امامان به ویژه امام حسین علیه السلام در فرهنگ شیعی جایگاه بسیار مهمی دارد. روایات فراوانی اهمیت زیارت را بیان کرده است. در برخی از این روایات، زیارت امامان: به ویژه امام حسین علیه السلام با حج و عمره مقایسه، و برتری خیره کننده زیارت بر حج و عمره بیان شده است.  

برای نمونه در این حدیث که از بیان پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌باشد، آمده است:

«عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ الله علیه السلام قَالَ: کَانَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ(ع) ذَاتَ یَوْمٍ فِی حَجْرِ النَّبِیِّ (ص) یُلَاعِبُهُ وَ یُضَاحِکُهُ فَقَالَتْ عَائِشَةُ یَا رَسُولَ الله مَا أَشَدَّ إِعْجَابَکَ بِهَذَا الصَّبِیِّ فَقَالَ لَهَا وَیْلَکِ وَ کَیْفَ لَا أُحِبُّهُ وَ لَا أُعْجَبُ بِهِ وَ هُوَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ قُرَّةُ عَیْنِی أَمَا إِنَّ أُمَّتِی سَتَقْتُلُهُ فَمَنْ زَارَهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ کَتَبَ اللهُ لَهُ حِجَّةً مِنْ حِجَجِی قَالَتْ یَا رَسُولَ الله حِجَّةً مِنْ حِجَجِکَ قَالَ نَعَمْ حِجَّتَیْنِ مِنْ حِجَجِی قَالَتْ یَا رَسُولَ الله حِجَّتَیْنِ مِنْ حِجَجِکَ قَالَ نَعَمْ وَ أَرْبَعَةً قَالَ فَلَمْ تَزَلْ تزاده [تُرَادُّهُ] وَ یَزِیدُ وَ یُضْعِفُ حَتَّی بَلَغَ تِسْعِینَ حِجَّةً مِنْ حِجَجِ رَسُولِ الله (ص) بِأَعْمَارِهَا (ابن قولویه، ۱۳۵۶ ش، ص ۶۸).

کسی از امام صادق علیه السلام نقل کرده است که فرمود: روزی [امام] حسین در آغوش پیامبر (ص) بود. پیامبر با او بازی می‌کرد و او را می‌خنداند. عایشه گفت: «ای رسول‌خدا!، چقدر این کودک توجه شما را جلب کرده است!» پیامبر (ص) به او فرمود: وای بر تو! چگونه او را دوست نداشته باشم و توجهم را جلب نکند، درحالی که او میوه دلم و روشنی چشمم است؛ اما امت من او را خواهند کشت. پس کسی که بعد از شهادتش او را زیارت کند، خداوند برای او یک حج از حج‌های من می‌نویسد». عایشه گفت: «ای رسول خدا، یک حج از حج‌های شما!؟» فرمود: «بله، دو حج از حج‌های من». گفت: «ای رسول خدا، دو حج از حج های شما!؟» فرمود: «بله و چهار» و مدام افزود و چند برابر کرد تا رسید به نود حج از حج‌های رسول خدا (ص) با عمره هایش».

این رو این روایت را آیت‌الله ناصری به خوبی تبیین می‌کند که می‌توانید در پادکست زیر گوش کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha