• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402061207802
  • خبرنگار : 50037

راه‌اندازی پویش مردمی «هر خانه یک موکب» در اسدآباد

راه‌اندازی پویش مردمی «هر خانه یک موکب» در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسدآباد از راه‌اندازی پویش مردمی «هر خانه یک موکب» در سطح شهر اسدآباد خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پویش مردمی «هر خانه یک موکب» برای رفاه حال مسافران با هدف اسکان زائران اربعین در راه مانده در این شهرستان راه‌اندازی شده که همشهریان می‌توانند در منزل خود میزبان زوار اربعین باشند ضمن اینکه در این رابطه اطلاع‌رسانی لازم در سطح شهر و مسیر تردد زائران نیز با نصب بنر انجام گرفته است.

وی از پیش‌بینی راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در مسیر برگشت زائران در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برپایی و راه‌اندازی این بازارچه منوط به همکاری صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان خواهد بود.

اکبری‌ شایگان با بیان اینکه برای استقبال از زائران اربعین حسینی رستوران‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی این شهرستان فعال شده‌اند، افزود: بازدید هر روزه و مستمر از رستوران‌های بین‌راهی گردنه و محور اصلی تردد زائران کربلا برای درج قیمت، پذیرایی و رعایت مسائل بهداشتی به طور مرتب توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیلبورد بزرگ ورودی شهر اسدآباد تعویض و با موضوع «جهان محو تماشای قیام اربعینی‌هاست» طراحی شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۸۸ چشمه سرویس بهداشتی در شهر اسدآباد در مسیر رفت و برگشت زائران فعال شده ضمن اینکه بازدید هر روزه از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی از گردنه تا پل شکسته به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با مراکز اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان برای تخفیف ۳۰ درصدی و ارائه خدمات مطلوب به زائران کربلا انجام گرفته است، گفت: تاکنون طی چند روز گذشته ۲۰۰۰ نسخه نقشه راهنمای شهرستان اسدآباد و زندگینامه سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی در بین موکب‌های اصلی شهرستان برای توزیع بین زائران توسط میراث فرهنگی ارائه شده است‌.

اکبری‌ شایگان در پاسخ به اینکه آیا زائران اربعین حسینی از اماکن گردشگری شهرستان نیز بازدید داشته‌اند یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه مقصد زائران مشخص شده است در رابطه با گردشگری هیچ گونه بازدیدی از اماکن گردشگری شهرها ندارند چراکه برای گردشگری به سفر نیامده‌اند.

به گزارش ایسنا، برای استقبال از زائران عتبات عالیات از محور اسدآباد براساس صورتجلسه ۱۵ ایستگاه صلواتی شامل ۹ ایستگاه در محور رفت و شش ایستگاه در محور برگشت پیش‌بینی و فعال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha