• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402061207813
  • خبرنگار : 50130

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج:

آغاز سال تحصیلی در کردستان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

آغاز سال تحصیلی در کردستان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

ایسنا/کردستان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی در کردستان با کمبودی نیروی انسانی مواجه است، گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، آموزش و پرورش استان کردستان، در سال تحصیلی جدید با خروج نیروی انسانی معادل ۲ هزار و ۳۹۲ نفر و ورود نیروی انسانی معادل۱۴۴۰ نفر مواجه است.

صلاح الدین مفیدی، امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، با اشاره به اجرای پروژه مهر در روزهای پایانی شهریور ماه در استان اظهار کرد: شروع مهر با انجام هماهنگی های لازم در حوزه آموزش و پرورش و ثبت نام دانش آموزان در شهریور ماه، با آمادگی این ارگان در استان در روز سوم مهر انجام می‌شود.

وی وجود پروژه های نیمه تمام اداره نوسازی مدارس در شهرستان های سقز، مریوان، بانه و سنندج را مشکل جدی آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: انتظار می رود مشکل فضاهای آموزشی استان تا اول مهرماه رفع شود.

مفیدی، از اعلام فراخوان دانش آموز بانشاط و مدارس پویا با محوریت مدارس عادی و دولتی خبر داد و بیان کرد: پاسخ و پایش هفتگی، مراسم نمادین مدارس، جشن غنچه ها و جشن شکوفه ها در شهریور ماه از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان طی تابستان است.

وی از برگزاری موفق دو دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر و ادامه داد: مصاحبه های این آزمون ها کاملاً تخصصی انجام می گیرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، دو مشکل عمده در بحث پروژه مهر را مشکل فضا و تجهیزات عنوان و تصریح کرد: نیروی انسانی نیز از دیگر مشکلات عمده آموزش و پرورش استان است؛ این ارگان با پیش بینی ۲۸۹ هزار و ۶۸۴ نفر دانش آموز در مدارس دولتی در قالب ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس و با حضور ۱۸ هزار و ۸۷۰ نفر از کارکنلان آموزشی، مهر را آغاز می‌کند.

وی اعلام کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، آموزش و پرورش استان کردستان، در سال تحصیلی جدید با خروج نیروی انسانی معادل ۲ هزار و ۳۹۲ نفر و ورود نیروی انسانی معادل۱۴۴۰ نفر مواجه است.

مفیدی، با ابراز نگرانی از اینکه آموزش و پرورش استان کردستان طی سال تحصیلی جدید با کمبود نیروی انسانی مواجه می شود افزود: آموزش و پرورش کردستان برای تامین بخشی از نیروی انسانی خود می تواند، ۴۴۸ نفر از محل دانشگاه فرهنگیان و ۹۴۲ نفر از محل آزمون های استخدامی جذب کند.

به گفته وی، آموزش و پرورش استان باید برای تامین کامل نیروی انسانی خود ۶۱ هزار ۸۴۸ ساعت یا ۲ هزار و ۵۷۷ نفر جذب کند که از این میزان باید از طریق موظفین شاغل یا بازنشسته ۴۷ هزار و ۳۹۷ ساعت ، از طریق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان  ۴۸۰۰ ساعت و از طریق تدریس معاونین نیز بیش از ۱۶۰۰ ساعت جذب شود تا مهرماه و شروع مدارس را بدون کسر نیروی انسانی آغاز کند..

وی از ثبت ۳۹ درصد ابلاغ های همکاران آموزش و پرورش در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاخیر در اعلام نتایج آزمون های استخدامی، ادامه این امر را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، یادآور شد: در زمینه ثبت نام دانش آموزان در مدارس استثنایی استان ۸۶ درصد، مدارس ابتدایی ۹۸ درصد، آموزش متوسطه ۹۳ درصد، نظری ۸۰ درصد، کاردانش ۷۵ درصد و در مجموع بیش از ۹۳ درصد دانش آموزان ثبت نام قطعی شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha