• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402061207827
  • خبرنگار : 50130

استاندار تاکید کرد:

شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در کردستان ضروری است

شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان با تاکید بر اینکه آمار افراد بازمانده از تحصیل در استان باید کاهش یابد، گفت: تحقق این امر نیازمند تفهیم و توجیه آموزش و ورود گروه های اجتماعی است.

اسماعیل زارعی کوشا، امروز یکشنبه(۱۲ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، بر برپایی منظم و با کیفیت این شورا در شهرستان های استان تاکید و اظهار کرد: در رابطه با پروژه مهر و پروژه های نوسازی استان و اقدامات مطلوب صورت گرفته در این حوزه ها و داشتن سهمی بیش از سهم معمول و متعهد دربخش نوسازی، رضایت نسبی وجود دارد و همه این شاخص ها نشان از وجود پویایی و نشاط در حوزه آموزش و پرورش استان است.

وی با گلایه از عدم تکمیل پروژه "نایسر" افزود: برخی پروژه ها اگر پیگیری و به موقع تکمیل نشود تا چند سال ادامه دار خواهد بود و این امر قابل قبول نیست؛ در اولین بازدید از پروژه نایسر طی سال گذشته، از اتمام طرح چیزی باقی نمانده بود، اما متاسفانه این پروژه تاکنون تکمیل نشده و انتظار می رود تا اول مهر تکمیل شود.

استاندار کردستان، پیگیری، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل را امری مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید با مطالعات مناسب در این زمینه و با تمرکز بر موضوع، موانع را از سر راه تحصیل دانش آموزان برداشت و تحقق این امر نیازمند ورود گروه های اجتماعی و آموزش جامعه است.

به گفته وی، فرهنگ ناصحیح ادامه تحصیل برای داشتن شغل، در جامعه ما در دهه های گذشته نهادینه شده، در حالی که ما برای بهتر زیستن، نیاز به تحصیل داریم و شغل فقط بخشی از این زیستن است، لذا این موارد، نیازمند کار فرهنگی، آموزشی و رسانه ای است و گروه های اجتماعی نیز باید با کمک والدین به بازماندگان از تحصیل، آموزش دهند.

کوشا، بر همراهی خیرین در شهرستان ها در حوزه آموزش و پرورش تاکید و خاطرنشان کرد: خیرین می توانند به عنوان افراد امین در روستاها برای ساخت مدارس ورود کنند و آینده دانش‌آموزان را تامین کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: امروز با توجه به پیشرفت های آنی تکنولوژی و علم، نه تنها نیاز به سواد، بلکه نیازمند بازآموزی نیز هستیم و با این شرایط موجود قطعاً جا خواهیم ماند و نسبت به پیشرفت علم، بی سواد محسوب می شویم.، بر همین اساس ترک تحصیل باید برای دانش آموزان توجیه شود؛ تحقق این امر موجب از بین رفتن شغل های کاذب می شود.

هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دوره ابتدایی و مرحله کشوری جشنواره مادر و دختر و پسر و پدر که در استان برگزار شد، اظهار کرد: مجموع ادارات و دستگاه های اجرایی استان با همدلی، کمک شایانی به برگزاری هرچه بهتر این مناسبات در استان کردند.

وی از مشارکت ۱۷۰۰ نفر دانش آموز در این دوره از مسابقات کشوری خبر داد و افزود: برگزاری خوب این مسابقات رضایتمندی شرکت کنندگان را به دنبال داشت و این امر به یک برند در وزارتخانه تبدیل شده و باید کوشید که طی سال های آینده نیز این مسابقات به میزبانی استان اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha