• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402061207998
  • خبرنگار : 50160

سرپرست دبیرخانه ساغ خواستار حمایت خیرین شد؛

اجرای برنامه شیر مدارس، برای سلامت دانش‌آموزان ضروری است

اجرای برنامه شیر مدارس، برای سلامت دانش‌آموزان ضروری است

ایسنا/زنجان سرپرست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اجرای برنامه شیر مدارس را در حفظ و ارتقاء سلامت دانش‌آموزان ضروری دانست و خواستار حمایت خیرین از اجرای این برنامه در مدارس مناطق محروم شد.

ملیحه نقدی ظهر امروز (۱۲ شهریورماه) در جلسه جلب مشارکت خیرین در برنامه شیر رایگان مدارس مناطق محروم، ضمن تقدیر از حمایت‌ها و مشارکت‌های خیرین در حوزه‌های مختلف، به تبیین سند ملی امنیت غذا و تغذیه، ابعاد کلیدی امنیت غذایی و تغذیه‌ای، وضعیت امنیت غذایی در جهان، ناامنی غذایی و خطر بیماری‌های غیرواگیر، چالش‌های سبد غذایی مصرف ایرانیان، مستندات قانونی جایگاه امنیت غذا و تغذیه در ایران، اهداف جهانی برنامه تحول غذا تا سال ۲۰۵۰ و وضعیت الگوی مصرف غذایی و سبد غذایی مطلوب پرداخت.

وی با بیان سوابق اجرای برنامه شیر رایگان در مدارس در دو دهه گذشته، چالش‌های پیش رو در اجرای این برنامه را برشمرد و از خیرین برای اجرای برنامه و کمک به حفظ سلامت دانش‌آموزان دعوت کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تغذیه مناسب و جمعیت مولد سالم به‌عنوان پیش نیاز مهمی برای کاهش فقر و توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود؛ گفت: بنابراین بهبود رژیم‌های غذایی خانواده و وضعیت تغذیه کودکان در سطح جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه ضروری است.

وی به فواید مصرف شیر و لبنیات اشاره کرد و افزود: از جمله فواید مصرف لبنیات می‌توان به تاثیرگذاری در پیشگیری از سرطان کولورکتال و تخمدان، تنظیم فشار خون، تامین کلسیم موردنیاز بدن، رشد و استحکام استخوان‌ها به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی، جلوگیری از بروز پوکی استخوان در بزرگسالان، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند پوکی استخوان اشاره کرد.

نقدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مصرف کلسیم در رشد قدی مطلوب در نوجوانان، توصیه می‌شود دانش‌آموزان روزانه دست کم ۳ واحد از شیر یا جایگزین‌های آن، مصرف کنند. مصرف شیر به عنوان یک میان وعده سالم در مدرسه، می تواند نقش به سزایی در ایجاد عادت غذایی صحیح در دانش‌آموزان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha