• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402061208002
  • خبرنگار : 50187

رئیس کل دادگستری خبر داد

حضور هیئت نظارت قوه قضائیه در کرمان/ اژه‌ای به زودی به استان سفر می‌کند

حضور هیئت نظارت قوه قضائیه در کرمان/ اژه‌ای به زودی به استان سفر می‌کند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سفر هیئت نظارت قوه قضائیه به استان کرمان به خوبی برگزار شد، گفت: ریاست قوه قضائیه به زودی به استان کرمان سفر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۲ شهریورماه در نشست شورای قضایی استان کرمان بر اجرای قانون جامع حدنگار تاکید و تصریح کرد: اجرای این قانون در بخش کمی از اراضی استان باقی مانده که باید با رفع مشکلات و موانع موجود، تکمیل شود.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح جامع حدنگار این است که تمامی اراضی کشور سند حدنگار و تک برگ داشته باشد.

حمیدی بیان کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی از سال‌ها قبل مکلف شده‌اند که اسناد اراضی تحت تملک خود را دریافت کنند و انتظار می‌رود که سازمان بازرسی نیز به موضوع نظارت به این بخش ورود کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر همکاری هر چه بیشتر مدیران اجرایی استان برای اجرای قانون جامع حدنگار نیز تاکید کرد و ادامه داد: قرارگاه اجرای قانون حدنگار باید با ریاست استاندار کرمان تشکیل شده و امورات مربوطه را پیگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: با پیاده روی اربعین، بزرگترین کنگره انسانی در دنیای امروز رقم‌ می‌خورد  و افراد با هر ملیت، زبان، نژاد و رنگ با شعار "حب الحسین یجمعنا" دور هم جمع می‌شوند و این حماسه بزرگ را می‌آفرینند.

حمیدی بیان کرد: پیاده روی بزرگ اربعین فضای ایران و عراق را تحت تاثیر خود قرار داده و بسیاری افراد یا در این کنگره عظیم شرکت کرده‌اند و یا از زائران پذیرایی می‌کنند.

وی آثار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیاده روی اربعین را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیین پیاده روی اربعین قدمت طولانی در بین مردم عراق داشته و پس از سقوط رژیم بعث و هماهنگی‌های انجام شده بین ایران و عراق به صورت بسیار گسترده‌تری برگزار می‌شود و مهمترین ویژگی این برنامه، مردمی بودن آن است و نشان می دهد که هرجایی مردم حضور داشته باشند، موفقیت ایجاد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر هیئت نظارت قوه قضائیه به استان کرمان اشاره و بیان کرد: این سفر به خوبی برگزار شد و انتظار می‌رود که پیگیری‌های لازم از سوی مدیران دستگاه‌ها به منظور رفع مشکلات آنها صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان در آینده نزدیک، عنوان کرد: به یقین در این سفر تمامی مشکلات استان حل نمی‌شود اما بخش زیادی از مشکلات و مسائل این استان مورد پیگیری قرار گرفته و رفع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: اگربخواهیم به صورت جدی ورود کنیم، باید تاکید شود که حدنگاری و هویت بخشی به اراضی و املاک یک اقدام فرادستگاهی است و دستگاه‌های اجرایی و مقننه نیز باید در این حوزه ورود کنند.

وی شفافیت در مالکیت‌ها، آمایش سرزمینی برای دستگاه‌ها، تثبیت مالکیت دستگاه‌ها و پیشگیری از فساد را از دستاوردهای اجرای حدنگاری دانست و یادآور شد: حدنگاری بیش از ۹۹.۴ درصد از اراضی ملی استان کرمان انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌ها در مراجع قضایی مربوط به مالکیت اراضی است و با اجرای قانون حدنگار بخش زیادی از اختلافات این حوزه برطرف می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان ۲۵۰ هزار سند دفترچه‌ای باقی مانده که باید هرچه سریعتر برای تبدیل آنها به سند تک برگ اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha