• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402061208040
  • خبرنگار : 71460

خشم گواردیولا و کلوپ از پول‌پاشی چلسی در بازار نقل‌وانتقالات

خشم گواردیولا و کلوپ از پول‌پاشی چلسی در بازار نقل‌وانتقالات

چلسی به فعال‌ترین تیم در بازار نقل‌وانتقالات تبدیل شد. این باشگاه در تابستان ۴۶۴ میلیون یورو خرج کرد اما در همان زمان از فروش بازیکنانش هم درآمد خوبی داشت. سیاست نقل‌وانتقالات چلسی پس از رفتن آبراموویچ خشم خیلی‌ها را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از rbc، چلسی برای دومین دوره متوالی رکورد نقل و انتقالات را شکست. لندنی‌ها در تابستان تیمشان را به طور کامل زیر و رو و ۴۶۴.۱ میلیون یورو برای این کار هزینه کردند. پیش از این هیچ باشگاهی در تابستان بیش از ۳۵۰ میلیون یورو برای نقل‌وانتقالات خرج نکرده بود. رکورد قبلی متعلق به رئال مادرید بود که ۳۲۵.۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ هزینه کرد.

دومین خرج‌کننده بزرگ تابستان، الهلال عربستان بود که ۳۵۳.۱ میلیون یورو هزینه کرد و سومین تیم پاری‌سن‌ژرمن با ۳۴۹ میلیون یورو هزینه است. نباید فراموش کرد که پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی در عربستان هنوز بسته نشده است.

چلسی در تابستان چه بازیکنانی را خرید؟

چلسی ۱۴ اوت از خرید مویسس کایسدو، هافبک ۲۱ساله اکوادوری از برایتون خبر داد. باشگاه لندنی ۱۱۶ میلیون یورو برای کایسیدو پرداخت کرد. خرید این بازیکن اکوادوری یک رکورد در فوتبال انگلیس بود. در مجموع با بندهای پاداش بیش از ۱۳۳ میلیون یورو فقط برای این بازیکن هزینه خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که چلسی پس از جدایی رومن آبراموویچ چند بار رکورد زد. این باشگاه در زمستان نیز انسو فرناندس، هافبک آرژانتینی، را با مبلغ ۱۲۱ میلیون یورو از بنفیکا خریداری کرد.

در مجموع ۲۲ بازیکن نیز از چلسی جدا شدند؛ به استثنای بازیکنانی که به صورت قرضی در این باشگاه حضور داشتند. پنج نفر از آنها به عنوان بازیکن آزاد از آبی‌های لندن رفتند. کای هاورتز، میسون مونت، متئو کواچیچ، سزار آزپلیکوئتا، کالیدو کولیبالی، انگولو کانته، کریستین پولیسیچ، ادواردو مندی، روبن لوفتوس‌چیک، ایتان آمپادو، روملو لوکاکو، کالوم هادسون اودوی و کپا آریزابالاگا از چلسی رفتند.

تنها لایپزیگ (۲۴۰.۷ میلیون یورو)  از نظر درآمد حاصل از فروش بازیکنان در تابستان می‌تواند با چلسی رقابت کند. البته باشگاه آلمانی تقریبا یک‌سوم این مبلغ را برای انتقال یوسکو گواردیول به منچسترسیتی دریافت کرد.

پس از خرید چلسی از رومن آبراموویچ در ژوئن ۲۰۲۲ توسط گروهی از سرمایه‌گذاران به رهبری تاد بوهلی آمریکایی، این باشگاه شروع به هزینه‌های بی‌سابقه برای بازیکنان کرد.

در فصل اول، لندنی‌ها ۱۷ بازیکن خریدند که برخی از آنها هنوز یک مسابقه را هم انجام نداده‌اند. آبی‌ها در سه دوره نقل‌وانتقالات حدود ۱.۱ میلیارد یورو هزینه کرده‌اند. سیاست نقل و انتقالات چلسی خشم بسیاری از جمله پپ گواردیولا را نیز برانگیخته است.

پپ گواردیولا گفت: اگر به اندازه‌ای که چلسی در دو پنجره نقل‌وانتقالات اخیر خرج کرده است، خرج کنم، شما مرا می‌کشید. آنها می‌گویند منچسترسیتی و گواردیولا فقط بازیکن می‌خرند.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، نیز تاکید کرد خرید بازیکنان خوب، موفقیت به همراه نخواهد داشت. کلوپ گفت:‌ من برای چلسی متاسفم. شما نمی‌توانید بهترین بازیکنان را دور هم جمع کنید و انتظار داشته باشید که این کار جواب بدهد و شما قهرمان شوید. شما باید بین همه بازیکنان روابط ایجاد کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha