• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402061208092
  • خبرنگار : 50187

در ستاد اربعین استان اعلام شد

برگزاری مراسم جاماندگان اربعینِ کرمان در ۲ مسیر

برگزاری مراسم جاماندگان اربعینِ کرمان در ۲ مسیر

ایسنا/کرمان فرماندار کرمان گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمان در دو مسیر برگزار خواهد شد.

دکترسیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان ظهر امروز ۱۲ شهریورماه در جلسه ستاد استانی اربعین حسینی اظهار کرد: ۳۰ نیروی درمانی و بهداشتی اورژانس کرمان در مرزهای غربی کشور مستقر هستند و تاکنون ۱۶۸۲ مورد ماموریت انجام شده است.

وی افزود: ۲۷۸۵ مورد انتقال بیمار و مصدوم به مراکز درمانی در مرزها توسط همکاران ما صورت گرفته و یک سوتری پرواز هواپیمای ارتش توسط بچه‌های کرمان تعدادی مصدوم را از مرز به تهران انتقال داده است.

صابری با اشاره به اینکه بازدید و نظارت بهداشتی از موکب‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... نیز در حال انجام است، تصریح کرد: در مسیر برگشت از سفر اربعین، برخی از هموطنان از شهرستان زابل، برای زودتر رسیدن از مسیر کرمان به نهبندان استفاده می‌کنند که این مسیر زیاد ایمن نیست و حادثه رخ می‌دهد که باید تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، علی بابایی فرماندار کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمان از گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان تا شهر جوپار خواهد بود.

وی افزود: ۱۰۱ موکب در مسیر جانمایی شده و مجوز از سوی سازمان تبلیغات برای موکب‌ها صادر شده است.

بابایی با اشاره به اینکه مسیر دوم پیاده‌روی جاماندگان از امامزاده محمد(علیه السلام) کرمان تا گلزار شهدای این شهر خواهد بود، گفت: تدابیر لازم اندیشیده شده. ضمن اینکه ساعت آغاز پیاده‌روی شش صبح خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال ۱۰ پرواز ویژه اربعین در استان داشتیم، افزود: در حال حاضر با موج برگشت زائرین مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال ستاد اربعین در همه شهرستان‌های استان تشکیل شد، گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در همه شهرستان‌های استان کرمان برگزار خواهد شد.

همچنین سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان در این جلسه اظهار کرد: تدابیر خاص امنیتی مسیر زائران اربعین در سطح استان پیش‌بینی شده و برای جاماندگان نیز برنامه‌ریزی شده و درخوسات داریم شهروندان حتما به توصیه‌های پلیس توجه کنند زیرا مجبور هستیم برای سلامت زائران، محدودیت‌هایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha