• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402061208112
  • خبرنگار : 71457

نشست مقامات آمریکایی با «قسد» برای بررسی تحولات سوریه

نشست مقامات آمریکایی با «قسد» برای بررسی تحولات سوریه

در پی درگیری‌ها میان قسد با نیروهای وابسته به ترکیه و عشایر، مقامات آمریکایی نشستی را با مسئولان نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، در پی این تحولات، سفارت آمریکا در دمشق از نشست مسئولان آمریکایی با نیروها و شورای قسد و رهبران قبایل برای بررسی تنش در دیرالزور خبر داد.

طبق بیانیه این سفارتخانه، در این دیدار ایتان گولدریچ، دستیار وزارت امور خارجه آمریکا و فرمانده دفتر مدیریت داخلی در شمال شرق سوریه حضور داشتند.

سفارت آمریکا اعلام کرد که در این دیدار در مورد اهمیت رسیدگی به "ظلم‌ها در حق ساکنان دیرالزور و خطرات مداخله خارجی در آن منطقه" توافق شد و بر لزوم توقف تشدید خشونت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در دیرالزور تاکید شد. همچنین مسئولان آمریکایی به نمایندگان نیروهای قسد "بر اهمیت شراکت مستحکم با قسد در تلاش‌ها برای مقابله با داعش تاکید کردند."

پیشتر جنگنده‌های روسی حملات متعددی به منطقه عملیات داشته و اطراف حومه منبج را هدف قرار دادند که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد مسلح شد.

در روز جمعه، پنج حمله هوایی روسیه به مواضعی که شورشیان مسلح گروه موسوم به "ارتش ملی" در یکی از روستاهای حومه شرقی حلب (تحت تصرف قسد) در آن پیشروی داشتند، صورت گرفت. نیروهای روسی با هماهنگی با دولت سوریه در تلاش هستند مانع از پیشروی "ارتش ملی" در مناطق شمال سوریه شوند.

در همین حال، خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که نیروهای قسد شهر البصیره در شرق دیرالزور را تحت تصرف خود درآوردند. این امر پس از آن صورت گرفت که نیروهای عشایر از البصیره عقب‌نشینی کردند.

پیشتر عشایر سوریه که بر حمایت از رهبری و ارتش سوریه در مقابله با اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه و حامیانشان تاکید کردند، اعلام نمودند که نیروهایشان منطقه هجین در حومه شرقی دیرالزور را کاملاً پس از عقب‌نشینی نیروهای قسد از آن، تحت کنترل خود درآوردند.

درگیری‌ها میان قسد و عشایر در دیرالزور از یک سو و میان قسد و شورشیان مسلح "ارتش ملی" وابسته به ترکیه از سوی دیگر در جبهه‌های شمال رقه در تل أبیض و حومه غربی حسکه و حومه غربی منبج در حومه حلب ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha