• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061208218
  • خبرنگار : 50107

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد:

۷ نانوایی ثابت برای دهه پایانی صفر به رینگ اطراف حرم رضوی اضافه شد

۷ نانوایی ثابت برای دهه پایانی صفر به رینگ اطراف حرم رضوی اضافه شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: ۷ نانوایی به صورت ثابت در رینگ اطراف حرم رضوی افتتاح شده که برخی نانوایی‌ها نیز خدمات ۲۴ ساعته ارائه خواهند داد.

علی‌اکبر نصری سرآسیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقدامات جهاد کشاورزی برای دهه پایانی صفر اظهار کرد: هر ساله خدماتی در اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد انجام می‌شود. کاری مانند اقدامات اربعین در کربلا در دهه پایانی صفر در خراسان رضوی اتفاق می‌افتد و تمام استان‌ها و شهرستان‌ها خود را در خدمت به زائرین دخیل می‌کنند.

وی بیان کرد: در شهرستان مشهد با توجه به مصوبات کارگروه و کمیته‌هایی که در شهرستان وجود دارد، به منظور تامین نان برای ۳۵۰ نانوایی منتخب در اطراف حرم کارت شارژ کردیم تا نان را به مواکب، حسینیه‌ها و موکب‌هایی که در حال پذیرایی از زائران در راه‌های منتهی به مشهد هستند، عرضه کنند.

نصری افزود: مواکبی که نانوایی دارند میزان آرد درخواستی خود را به ما اعلام می‌کنند و آردی که به شورای هیئات تحویل دادیم در خود موکب به آن‌ها تحویل داده می‌شود. شورای هیئات و سازمان تبلیغات اسلامی برای تهیه نان به استان‌ها و شهرستان‌ها نامه‌ای زدند تا هیئات مذهبی برای ثبت نام کارت نانینو به شورای هیئات در خیابان مدرس مراجعه کرده و آن‌ها را برای عرضه نان به به نانوایی‌های منتخب معرفی کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد خاطرنشان کرد: نانوایی‌هایی برای ایجاد کانکس به ما اعلام آمادگی کردند و ما نیز آماده جای‌گذاری هستیم. ۷ نانوایی به صورت ثابت در رینگ اطراف حرم افتتاح شده که به جامعه نانوایان اضافه شدند. برخی نانوایی‌ها نیز خدمات ۲۴ ساعته ارائه خواهند دارد. به کمپ غدیر، کمپ‌هایی که اسکان زائر دارند و مدارس نیز ارزاق عمومی و نان داده شده و نانوایی در برخی از این اماکن احداث می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ استان و همچنین بیش از ۳۰ موکب برای استقرار نانوایی اعلام آمادگی کردند که ما تنها آرد آن‌ها را تامین می‌کنیم. مواکبی هم که نانوایی ندارند به نانوایی‌های منتخب که آرد آن‌ها را تامین کردیم معرفی می‌کنیم. ۳۰۰۰ تن آرد درخواست کردیم که ۱۵۰۰ تن آن در حال تحویل است و در صورت نیاز ۱۵۰۰ تن دیگر نیز تزریق می‌شود. مواکب، جامعه هتلداران و مسافرخانه‌ها که نیاز به نان دارند، حتما نان خود را از رینگ دوم به بعد تهیه کنند تا زائران در حریم حرم برای خرید نان معطل نشوند.

نصری گفت: شکر، برنج، گوشت و مرغ منجمد برای هیئات در دهه پایانی صفر را بر اساس حواله هایی که از طریق شورای هیئات و سازمان تبلیغات صادر می‌شود، به صاحبان مواکب برای پذیرایی از زائران تحویل می‌دهیم که ۱۰۰ تن گوشت منجمد، ۴۷ تن مرغ منجمد، ۴۸۰ تن شکر و ۱۳۲۰ تن برنج از جمله این اقلام هستند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد: در زمینه ارزاق عمومی در رینگ اول حرم، غرفه‌هایی را با ۲۰ قلم کالای ضروری و اساسی پرمصرف زائران به کمک شهرداری و اتاق اصناف احداث شده که در حال خدمت دهی هستند. دو فروشگاه شهرما و الباقی غرفه‌های سیار هستند که بعد از دهه پایانی صفر جمع‌آوری خواهند شد.

وی در خصوص نظارت و بازرسی در دهه پایانی صفر تصریح کرد: با توجه به مصوبات خدمات سفر، نظارت محصولات کشاورزی به ویژه عرضه نان را در چهار طرف حرم مطهر رضوی انجام می‌دهیم. از اتاق اصناف، سازمان صمت، بهداشت، دامپزشکی، جامعه هتلداران و آژانس‌های هواپیمایی نیز نماینده‌‎ای برای نظارت و بازرسی در حوزه‌های مرتبط حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha