• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402061308337
  • خبرنگار : 71619

از کشف‌های تاریخی تا تعطیلی سینما و تئاتر

از کشف‌های تاریخی تا تعطیلی سینما و تئاتر

مهدی فخیم‌زاده و محمد کارت در تدارک ساخت فیلم‌های جدیدشان، اعلام زمان تشییع پیکر مرتضی پورصمدی، حسام منظور و محمد حاتمی روی صحنه تئاتر، تعطیلی تالارهای نمایش کل کشور و سالن‌های سینمایی، تصمیم نهایی ساختمان شیشه‌ای برای جام‌جم، اجرای اخراجی‌های ارکستر سمفونیک به مناسبت اربعین حسینی، جزییات تور کنسرت‌های اروپایی شجریان، مرمت کاشی‌ها و دیگر تزئینات شمس‌العماره و کشف لاشه کشتی گمشده و کفش کودک دوهزارساله از اخبار فرهنگی هنری ۱۲ شهریورماه بود.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه اعلام شد که مهدی فخیم‌زاده و محمد کارت برای ساخت دو فیلم سینمایی جدید مجوز گرفتند.

همچنین زمان مراسم خاکسپاری مرتضی پورصمدی فیلمبردار پیشکسوت سینما و تلویزیون اعلام شد و بر این اساس پیکر او  ۱۳ شهریورماه، ساعت ۹:۳۰ صبح از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما (خیابان وصال) تشییع می‌شود. 

مهرداد اسکویی: پورصمدی سرباز فرهنگی مملکت بود

«تایلندی» مسافر لندن شد

این در حالی است که فیلم کوتاه «تایلندی» به نویسندگی و کارگردانی حسام حسینی و عباس حسین‌زاده به جشنواره فیلم پورتوبلو لندن راه یافت.

اعتصاب یقه «ناپلئون» را هم می‌گیرد؟

تحریم «رومن پولانسکی» در ۳ کشور

حسام منظور و محمد حاتمی روی صحنه تئاتر

همچنین این روزها با اجرای چند اثر نمایشی، سالن‌های تئاتر که در چند وقت اخیر عموما کم‌جان بودند، بار دیگر شاهد استقبال گرم تماشاگران شده‌اند و حسام منظور و محمد حاتمی هم روی صحنه‌اند و تماشاخانه سنگلج در آخرین ماه تابستان میزبان دو نمایشنامه از آثار زنده‌یاد اکبر رادی است.

تعطیلی تالارهای نمایش کل کشور و سالن‌های سینمایی 

در ادامه اعلام شد که تالارهای نمایش کل کشور در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور و همزمان با اربعین حسینی اجرا نخواهند داشت و فعالیت‌ سالن‌های سینمایی از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه، ۱۴ شهریورماه متوقف می‌شود و سینماها روز چهارشنبه ۱۵ شهریور نیز تعطیل خواهند بود.

افزون بر این‌ها، مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی حکمی امین رهبر را به عنوان مدیر بخش رادیوتئاتر این جشنواره منصوب کرد.

چرا فراخوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یزد اعلام نمی‌شود؟

و این‌که هیات مدیره انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان با نگارش نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی، ضمن قدردانی از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در یزد، مراتب نگرانی خود را بابت منتشر نشدن فراخوان این جشنواره اعلام کرد.

آرزوی سلامتی برای آتیلا پسیانی در یک جلسه‌ تئاتری

چند خبر کوتاه از سینما و تئاتر

از سویی انتشار فراخوان چهار فصل تئاتر ایران، آماده نمایش شدن چند فیلم کوتاه، خبرهایی از نمایش فیلم‌ها در خانه هنرمندان ایران و چهل‌سالگی جشنواره فیلم کوتاه تهران در قالب یک کتاب، از جمله دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود.

کمیسیون تلفیق با حق پخش تلویزیونی برنامه‌های ورزشی موافقت کرد

در ادامه، رئیس سازمان صدا و سیما از موافقت کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با بندی در خصوص حق پخش تلویزیونی برنامه‌های ورزشی خبر داد.

تصمیم نهایی ساختمان شیشه‌ای برای جام‌جم چیست؟

از طرفی آخرین خبرها حاکی از آن است که شبکه جهانی جام‌جم پس از ۲۶ سال قرار است از پخش ماهواره‌ای به شیوه برودکست (Broadcast) محروم شود. از همان زمان که حرف و حدیث‌هایی درباره تعطیلی این شبکه به گوش رسید و تکذیب نشد، مشخص بود که دوره فعالیت جام‌جم حداقل به شکل قبلی به پایان رسیده است.

تلویزیون از سریال‌های کره‌ای دل نمی‌کند

محمدرضا زائری رایزن فرهنگی ایران در الجزایر شد

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر منصوب شده است.

فقط بگویید محمود کیانوش!

انتقاد «وس اندرسون» به تغییر در کتاب‌های «رولد دال»

اجرای اخراجی‌های ارکستر سمفونیک به مناسبت اربعین حسینی

در خبری هم اعلام شد که ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران به مدت پنج شب و به مناسبت اربعین حسینی در تهران روی صحنه خواهند رفت. این اجرا به همت انجمن موسیقی ایران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه خواهد رفت و عرفان وکیلی رهبری ارکستر را که «شفق» نام دارد، بر عهده خواهد داشت.

جزییات تور کنسرت‌های اروپایی شجریان

در ادامه، همایون شجریان (خواننده موسیقی ایرانی) که به تازگی تور کنسرت‌های اروپایی خود را از کشور ترکیه آغازکرده است، درباره جزئیات این تور سخن گفت و اظهار کرد: با نفس مردم‌ زنده‌ام.

موسیقیدانی که عاشق چرخ‌وفلک بود و همیشه در جیب‌هایش آبنبات داشت!

گُل‌های سهراب سپهری و ۲۳ هنرمند دیگر روی دیوار

همچنین آثار جمعی از هنرمندان نام‌آشنای ایران این روزها با موضوع گل، در گالری مژده به نمایش درآمده است. «رُسته از خاک» به روایت ۲۴ هنرمند تا ۱۴ شهریور قابل بازدید است.

کشف شاهکار هنری پس از ۴۰ سال!

در شمس‌العماره چه خبر است؟

عکس‌هایی که اخیرا از شمس‌العماره در کاخ گلستان منتشر شده، ابهام‌هایی را ایجاد کرده است. ورودی این بخش از کاخ گلستان به روی بازدیدکنندگان بسته شده است و مدتی پیش هم بخش‌هایی از آن پوشانده شده بود. پیگیری از مسئولان کاخ گلستان حاکی از این است که مرمت کاشی‌ها و دیگر تزئینات شمس‌العماره آغاز شده است.

سفر با ام‌جی ۱۹۵۰ در ایران

همچنین یک خانواده هشت‌نفره هندی با یک خودرو کلاسیک ام‌جی ۱۹۵۰ و یک دستگاه کمپر ون، سفری را از ایالت گجرات آغاز کرده و حالا به ایران رسیده‌اند.

رالی جاده ابریشم شگفت‌زده از ایران خارج شد

رونق شهری در ترکیه به لطف ایرانی‌ها

کشف لاشه کشتی گمشده و کفش کودک دوهزارساله

در نهایت اینکه بقایای یک کشتی قرن‌ نوزهمی، که مدت‌ها اثری از آن نبود در اعماق دریاچه‌ای واقع در ایالات متحده آمریکا کشف شد و باستان‌شناسان بقایای یک کفش چرم تاریخی را در یک معدن واقع در اتریش کشف کردند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

شهادت خاص بنیانگذار مهندسی جنگ

استقرار یک بیمارستان سیار پیشرفته در طریق نجف به کربلا + فیلم

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۱۶:۴۵

کی فیلم نگاه میکنه آنقدر بدبختی داریم