• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402061308392
  • خبرنگار : 71610

پیام مهم نشست رهبران مقاومت فلسطین با سید حسن نصرالله از نگاه صهیونیست‌ها

پیام مهم نشست رهبران مقاومت فلسطین با سید حسن نصرالله از نگاه صهیونیست‌ها

نشست سه‌جانبه رهبران مقاومت فلسطین با دبیرکل حزب‌الله لبنان توجه صهیونیست‌ها را به خود جلب کرده و یک استاد دانشگاه صهیونیست برگزاری چنین دیداری در شرایط فعلی را حامل پیام مهمی مبنی بر آمادگی و هماهنگی جبهه‌های مقاومت برای رویارویی با رژیم اشغالگر دانسته است.

به گزارش ایسنا، «ایال زیسر»، از دانشگاه تل‌آویو در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: لبنان به دلیل بازدارندگی تحمیل شده به اسرائیل توسط حزب‌الله، به امن‌ترین مکان در خاورمیانه برای رهبران مقاومت فلسطین تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: این نشست سه جانبه به این دلیل برگزار شد تا به اسرائیل بگوید مراقب باشید، هماهنگی روزانه میان ما وجود دارد و ما به این هماهنگی افتخار می‌کنیم.

زیسر ادامه داد: پیامی که این رهبران می‌خواستند با این نشست به ما برسانند این بود که «محور مقاومت قوی و متحد است»؛ این بدون تردید پیام مهمی است؛ چراکه هماهنگی میان این رهبران به این معناست که اگر عملیاتی در مسجدالاقصی، قدس و یا کرانه باختری انجام ‌شود، ممکن است موضوع به غزه و حتی به لبنان نیز کشیده شود.

وی همچنین گفت: رهبران مقاومت ضعف اسرائیل و درپی اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو را می‌بینند و این موضوع باعث می‌شود که همچنان به چالش و تحریک اسرائیل ادامه دهند، نمونه این چالش اقدامات حزب‌الله در مرزهای شمالی است و باید از آن ترسید و نگران بود.

این تحلیلگر در ادامه با اشاره به برپایی چند خیمه توسط حزب‌الله لبنان در مناطق مرزی با سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد: حضور حزب‌الله در داخل این اراضی و برپایی خیمه توسط آن در گذشته امکان پذیر نبود.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که در بحبوحه تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی به ترور رهبران مقاومت، شنبه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان میزبان زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس بود.

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی به‌ویژه در فلسطین بررسی شد و ارزیابی مشترکی از وضعیت کرانه باختری، تشدید مقاومت در آنجا و همچنین آخرین تهدیدات مطرح شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

در این دیدار همچنین بر موضع ثابت و استوار تمامی اعضای محور مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی و اشغالگری آن و همچنین اهمیت و ضرورت هماهنگی و ارتباط روزانه میان جنبش‌های مقاومت به‌ویژه در فلسطین و لبنان تاکید شد.

سید حسن نصرالله، العاروری و النخاله در ادامه بر ضرورت دنبال کردن تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی توسط گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین و اتخاذ تصمیمات مناسب درباره این تحولات تاکید کردند.

این دیدار در شرایطی انجام شد که طی هفته‌های اخیر تهدیدهای متقابلی میان مقامات رژیم صهیونیستی و رهبران مقاومت فلسطین و لبنان رد و بدل شده است. این تهدیدها و تنش در پی تهدید مقامات رژیم صهیونیستی به ترور رهبران حماس در خاک لبنان و در راس آنها صالح العاروری تشدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha