• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402061308414
  • خبرنگار : 50534

زنجان میزبان مسابقات ملی مهارت کشور

زنجان میزبان مسابقات ملی مهارت کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گفت: استان زنجان میزبانی مرحله کشوری چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی‌پزی از بیست‌ویکمین مسابقات ملی مهارت را برعهده دارد.

محمدرضا انصاری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مسابقات ملی مهارت همه ساله در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال زنجان میزبان مرحله کشوری، چهار رشته از بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری رشته‌های رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی‌پزی با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: از استان زنجان نیز در رشته رباتیک علی فیروزه و آیدین فرهادی، رشته آشپزی کوثر مقدمی و رشته طراحی مد و لباس هاجر عباسی به‌عنوان تیم‌های منتخب استانی حاضر خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: استان زنجان با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری در رشته آشپزی و شیرینی‌پزی، جایگاه استان در زمینه نساجی رشته طراحی مد و لباس و رشد و توسعه در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات رشته رباتیک را میزبانی می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان ابراز کرد: مرحله کشوری بیست‌ویکمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان زنجان هفته اول تا سوم آبان ماه برگزار می‌شود و در رشته رباتیک ۳۰ تیم ۲ نفره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تیم‌های منتخب به مرحله جهانی معرفی خواهند شد، گفت: برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور از مزایای آزمون‌های ملی مهارت است. 

این مسئول تاکید کرد: در زمینه اجرای این رویداد ملی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین حوزه مهارت به عنوان مشارکت‌کنندگان اجتماعی استفاده خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری ۱۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به مقرر بگیران بیمه بیکاری در استان به منظور ورود مجدد آنها به بازار کار ارائه شد، افزود: با توجه به آموزش مهارت به زندانیان نیز ۲۳۸ نفر در مسابقات مهارت‌آموزی زندانیان در راستای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha