• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061308427
  • خبرنگار : 50604

روایت خدمت عاشقانه آشپز ناشنوا در موکب اربعین

روایت خدمت عاشقانه آشپز ناشنوا در موکب اربعین

ایسنا/گلستان «احمدرضا ترک» مرد میانسال ناشنوایی است که برای هفتمین سال متوالی چراغ موکب اربعین را به عشق خدمت به زائران امام حسین(ع) روشن نگه داشته و به گواه مسئولان موکب اگر نباشد کار لنگ می‌ماند.

اینجا زائرین سیدالشهداء امام حسین(ع) هر وقت از راه برسند آب و شربتی برای نوشیدن و غذایی برای خوردن پیدا می‌کنند، آنها حرمتی دارند که لایق و شایسته خدمت هستند و باید خاک پای عاشقان ابا عبدالله بود.

در آشپزخانه مرکزی موکب خدام الحسین(ع) شبانه روز ۵۰ نفر عاشقانه کار می‌کنند تا زائرین اربعین به سلامت به مضجع آقا و مولایشان امام حسین(ع) برسند.

وارد آشپزخانه می‌شویم با فضای سرشار از انرژی مثبت روبرو می‌شویم جایی که ذکر اهل بیت زمزمه لب‌های آنهاست و صلوات‌هایی که فضای آشپزخانه با آن پر شده است.

آشپزخانه‌ای که ۱۰ سال سابقه خدمت به زائرین امام حسین(ع) را دارد و عده‌ای در حال پخت برنج، برخی در حال آماده کردن مواد غذایی خام برای پخت، تعدادی در حال پخت غذاهای مختلف و تعدادی پسر نوجوان هم در حال شستن ظرف‌های خادمین هستند.

سراغ سرآشپز را می‌گیریم ما را به «حاج سید محمد مجلسی» معرفی می‌کنند مرد میانسال اهل دلی که با سر ادب با همه صحبت می‌کند از او درباره فعالیت‌های آشپرخانه می‌پرسیم. با ذکر السلام علیک یا عبدالله(ع) آغاز می‌کند و می‌گوید: روزانه چندین وعده غذایی صبحانه، ناهار، شام و چندین میان وعده به صورت لقمه‌های کوچک در این آشپزخانه پخت می‌شود، روزهای اول ایام اربعین با ۵۰۰ پرس شروع و تا پایان اربعین به ۲۵ هزار پرس می‌رسد.

روایت خدمت عاشقانه آشپز ناشنوا در موکب اربعین

سیدمحمد مجلسی با اشاره به اینکه برنامه غذایی موکب از دفتر مرکزی موکب در تهران مشخص شده و براساس آن تهیه می‌شود، گفت: اولویت اول ما سلامت زائرین است، غذاها از بهترین مواد اولیه و با رعایت موارد بهداشتی تهی شده و با ادویه‌های مختلف سعی می‌کنیم ذائقه‌های افراد را مدنظر قرار دهیم.

سرآشپزِ این موکب با بیان اینکه تمامی افرادی که در اینجا کار می‌کنند آشپز هیئتی و رستوران‌دار بوده و تبحر لازم را برای تهیه این حجم بالای غذا را دارند، افزود: هرسال ما لحظه شماری می‌کنیم که اربعین شود و همدیگر را ملاقات کنیم زیرا همه با اخلاص و بی‌ریا تمام هنر آشپزی خود را برای رضایت و سلامت عاشقان ابا عبدالله بکار می‌گیرند.

مجلسی در مورد رمز خوشمزه بودن غذاها با وجود حضور چندین آشپز از شهرها و استان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: دلیل آن عشق به امام حسین(ع) است، غذایی که به نیت اباعبدالله پخت می‌شود، قطعاً بی‌نظیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اینجا ما روزی ۲۰ ساعت کار می‌کنیم اما لحظه‌ای احساس خستگی نمی‌کنیم، تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) بوده که خادمین این آشپزخانه را سرپا نگه داشته است. 

سرآشپز موکب، با اشاره به «احمدرضا ترک» مرد میانسال ناشنوا که برای هفتمین سال است خدمت در آشپزخانه موکب رزق و روزی او شده، گفت: این عاشق اهل بیت(ع) با اشاره حاج آقا مجلسی کارش را به بهترین نحو انجام می‌دهد و همه آشپزها صحه می‌گذارند که اگر نباشد کار آشپزخانه به خوبی پیش نمی‌رود زیرا در نگاهِ «احمدرضا ترک» عشق به اباعبدالله(ع) موج می‌زند و این است معجزه طریق الحسین(ع) که هر که را بخواهد ارادتمند اهل بیت و حسینی می‌کند.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha