• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402061308634
  • خبرنگار : 71460

جوکوویچ در محاصره ۳ آمریکایی

جوکوویچ در محاصره ۳ آمریکایی

نواک جوکوویچ صرب برای حضور در نیمه نهایی تنیس آزاد آمریکا کار دشواری برابر تیلور فریتز دارد که تاکنون در این رقابت‌ها هیچ‌ ستی به رقبا نداده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، نواک جوکوویچ پس از سیزدهمین حضورش در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا اکنون با اولین چالش بزرگش در این رقابت‌ها روبرو خواهد شد و باید با تیلور فریتز آمریکایی روبرو شود.

جوکوویچ توانست با برتری در ۳ ست پیاپی برابر برنا گوجو کروات به این مرحله برسد. فرانسیس تیافو و بن شیلتون نیز با برتری برابر حریفانشان راهی دور بعد شدند.

* نواک جوکوویچ - تیلور فریتز

جوکوویچ در محاصره ۳ آمریکایی

پرافتخارترین تنیسور جهان پیش از دیدار حساس برابر تیلور فریتز گفت: سه آمریکایی اکنون در یک چهارم نهایی هستند که این برای تنیس آمریکا عالی است. تنیسورهای آمریکایی سرویس‌های قوی دارند و تهاجمی هستند.  فریتز فوق‌العاده بازی می‌کند و به خصوص که او در خانه هم به زمین می‌رود. بدیهی است که مسابقات روز به روز سخت‌تر می شود ولی من آماده‌ام.

جوکوویچ هرگز در هفت تقابل با فریتز شکست نخورده است. با این حال، این تنیسور ۲۵ ساله در حال حاضر بسیار خوب ظاهر شده و تنها تنیسور یک چهارم نهایی است که هنوز یک ست را از دست نداده است.

زمان خوبی برای شکست دادن جوکوویچ است

فریتز نیز پیش از رقابت حساس با نواک جوکوویچ گفت:‌ نواک، نواک است و بازی برابر او سخت است. من ۷ بار برابر او بازی کردم و همه را باختم. هیچ تنیسوری نیست که چنین رکوردی برابر من داشته باشد بنابراین امیدوارم روزی او را شکست دهم. یک چهارم نهایی اوپن آمریکا زمان بسیار خوبی خواهد بود تا بتوانم بالاخره نواک را شکست دهم. 

در دیگر دیدار فرانسیس تیافو و بن شیلتون در دوئل تمام آمریکایی به مصاف یکدیگر می‌روند. برای اولین بار از سال ۲۰۰۵، میزبان مسابقات یعنی آمریکا سه تنیسور در یک چهارم نهایی حضور دارند.

آخرین باری که یک آمریکایی در این رقابت‌ها قهرمان شد، اندی رادیک بود که بیست سال از قهرمانی او سپری می‌شود. جوکوویچ اگر بتواند تیلور فریتز را شکست دهد در دور بعد هم با یک آمریکایی دیگر روبرو می‌شود.

الکساندر زورف، قهرمان المپیک امروز در  مرحله یک هشتم نهایی به مصاف یانیک سینر ایتالیایی می‌رود. زورف در ۳ تقابل قبلی با این تنیسور ۲۲ ساله به برتری رسیده که آخرین بار در تنیس آزاد آمریکای ۲۰۲۱ زورف در سه ست پیاپی توانست به برتری برسد.

سینر پس از پیروزی در دور سوم مقابل استانیسلاس واورینکا سوئیسی به این مرحله رسید. هواداران زیادی از سینر در این رقابت ها حمایت می کنند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha